Поняття та класифікація
закладів готельного господарства
У наш час щорічно по
планеті подорожують більш ніж 1,5 млрд. чоловік. Їх необхідно забезпечити
транспортом, надати тимчасове житло, харчування та безліч інших послуг. Для цих
цілей використовуються промислові підприємства, транспортні компанії,
готельно-ресторанне господарство, туристичні компанії, національні парки, пляжі
та інші рекреаційні території.
Об’єднання всіх цих
структур почали називати індустрією гостинності. Отже, індустрія гостинності є
збірним поняттям, що охоплює різні форми діяльності в сфері послуг, пов’язані з
прийняттям і обслуговуванням гостей.
Середовище гостинності багато
в чому визначається зовнішніми чинниками та взаємодією спеціалізованих
чинників.(Рис.1)
Рис.1. Зовнішні чинники та взаємодія
спеціалізованих чинників
Найбільший вплив на
нього здійснюють економічні і політичні чинники. Одне з самих важливих місць в
індустрії гостинності безумовно займають готельні комплекси, які, слід
зазначити, відіграють велику роль не лише для туристів, а й для
всього суспільства.
Не дарма в таких
країнах, як Німеччина, Швеція та ін. готельні комплекси будують у жилих
мікрорайонах.
Це викликано тим, що
готелі-це не лише номери, а й ресторани, хімчистки, спортивно-оздоровчі
комплекси, сауни, культурно-розважальні заклади-все те, що необхідно не лише
туристу, але й звичайному городянин.
ВТО (Всесвітня
туристська організація) запропонувала стандартну класифікацію засобів
розміщення:
- мотелі;
- молодіжні готелі;
- пансіонати;
- пляжні готелі;
- туристські готелі;
- орендовані кімнати в приватних
будинках;
- клуби з номерами;
- туристське село (група
будинків);
- орендовані приміщення в
приватних агентів;
- гостьові будинки;
- бунгало;
- підприємства соціального
туризму;
- розміщення в родичів і
знайомих;
- інші засоби розміщення.
Висновок: готелі
виконують основні та додаткові послуги.
Огляд асортименту
послуг, що надаються сучасними готельними підприємствами
Обслуговування туристів
— проблема комплексна. ЇЇ вирішення передбачає ефективне використання всіх
важелів, різних форм і методів впливу. В основу вирішення цієї проблеми
покладено системний підхід: єдність і взаємодія організаційних, технічних,
економічних, соціологічні правових заходів.
Комплексний підхід до
визначення туристичних послуг викликає необхідність класифікувати послуги за
кількома групами:
1. Інформаційні послуги.
2. Послуги транспортних
перевезень.
3. Послуги розміщення.
4. Послуги харчування.
5. Культурно-масові та
фізкультурно-оздоровчі послуги.
6. Додаткові послуги.
Призначення устаткування закладів
готельно-ресторанного господарства відповідає послугам, що надає готель.
Відповідно до класифікації послуг
готелів устаткування можна класифікувати відповідно до призначення на
устаткування:
- для розміщення і перебування
постояльців (адміністративна, житлова група приміщень),
- для приготування їжі та
організації харчування (торгові, виробничі, адміністративно-побутові,
складські),
- для культурно-масових,
оздоровчих послуг (зали засідань, кінотеатри, перукарні, спортивні зали,
бані, басейни тощо),
- для прибирання, прання,
хімчистки,
- для транспортних послуг
(постояльців, вантажів).
Устаткування закладів
готельно-ресторанного господарства складається з
оснащення житлової,
адміністративної, обслуговуючої та підсобної груп приміщень:
оснащення готельного
номеру меблями, приладами, аудіо- та відеотехнікою,
устаткування для
клінінгу,
оснащення
адміністративних та підсобних приміщень меблями, технічнім приладдям,
ресторанне устаткування
складається з
- сортувально-калібрувального,
мийного та очищувального, подрібнювального та різального, устаткування для
переміушання, замішування, дозування, формування,
- стравоварильного та
водогрійного, жарильно-пекарського, пароконвекційного,
- ваговимірювального,
допоміжного, контрольно-касового, підйомно-транспортного, холодильного.
устаткування для послуг
оздоровчого комплексу, спортивних видів розваг,
устаткування для послуг
з організації дозвілля,
устаткування для
конференції та бізнес-центрів,
устаткування для пралень
та хімчисток,
оснащення перевезень.
Відповідно до устрою устаткування
готелів умовно можна поділити:
на меблі,
електронне устаткування
для опрацювання та передачі інформації та технологічні машини.
Вимоги до устаткування
закладів готельно-ресторанного господарства мають відповідати призначенню
готелю як підприємства індустрії гостинності, метою діяльності
якого є прийом, обслуговування, забезпечення відпочинку і харчування
відвідувачів зі збереженням життя, здоров’я, працездатності, матеріальних
цінностей постояльців.
Тому устаткування,
меблі, електронні засоби мають бути:
екологічним,
безпечним,
пожежостійкими,
міцним,
надійним, довговічним,
відповідати сучасним дизайнерським
тенденціям і вписуватися в загальний інтер'єр готелю,
легко зручно
прибиратись, чиститись, митись.
Комментариев нет:
Отправить комментарий