ТЕМА 1
Класифікація
та характеристика різних типів барів
План
1.1. Історія виникнення і розвитку барів
1.2. Класифікація барів
1.3. Характеристика різних типів барів
1.4
Особливості торгівельної діяльності барів
Міні-лексикон
Бар – заклад ресторанного господарства з
барною стійкою, що реалізує змішані, міцні, алкогольні, слабоалкогольні і
безалкогольні напої, закуски, десерти, борошняні і кондитерські та булочні
вироби, покупні товари.
Десертні
бари –
бари, в яких представлено різноманітний асортимент змішаних напоїв на основі
соків, відварів фруктів, ягід, коктейлів групи коблер, ягідних блюд, фруктів,
ягід у сиропі, зі збитими вершками, сметаною.
Гриль-бари-
підприємства, призначені
для реалізації виробів із м'яса, птаха, риби, смажених в електричних грилях, а
також гарячих і холодних напоїв, натуральних вин, кондитерських виробів.
Снек-бари
- підприємства, що
об'єднують функції бару і закусочної та призначені для швидкого обслуговування
споживачів за стійкою.
Пивні
бари -
це вузькоспеціалізовані підприємства, в яких реалізується пиво у широкому
асортименті.
Винні
чи коктейль-бари – бари,
які спеціалізуються на виготовленні та продажу споживачам різних видів змішаних
напоїв, до складу яких входять спиртні та винні компоненти.
Молочні
бари –
бари, у яких реалізують молочні продукти - змішані молочні напої і коктейлі на
молочній основі з фруктовими сиропами.
Салатні,
вітамінні бари спеціалізуються
на приготуванні безалкогольних коктейлів, соків, салатів з овочів, фруктів,
ягід і гарячих напоїв.
Ігрові
бари -
підприємства, у яких реалізація коктейлів, спеціальних закусок, фруктів,
кондитерських виробів, гарячих напоїв здійснюється у залах, де встановлено
різні ігрові автомати.
1.1.
Історія виникнення і розвиток барів. Поняття бару.
Бари виникли понадь 100 років тому. Однією
з перших публікацій про бари, а також про змішані напої, якими в них торгували,
була брошура, випущена в США у 1882 р. Гарі Джонсаном англійською та німецькою
мовами. Саме цей період можна назвати початком популяризації барів.
Термін
«бар» походить від англійського слова «bar», що означає «загорода», «застава»,
«прилавок», «стійка», які відгороджують продавця від покупця. З появою у США
перших барів – салонів (saloon – закусочна, пивна, трактир) продавця від
покупця відокремлював бар’єр, а згодом – на сучасну красиву і зручну стійку з
високими табуретами.
Як і американські бари-салони, у ХІХ с. в
Україні були дуже поширені шинки, де обслуговуючим персоналом були шинкарі –
продавці напоїв, у тому числі меду та пива. Шинкаря ще називали «застоїчним».
Пізніше з’явилося слово «буфетник». Нині повернулися до слова «бармен»,
вкладаючи у нього нове, більш широке уявлення про цю професію.
За останнє десятиліття в сфері обслуговування
відбулися значні зміни, які, своєю чергою, торкнулися і барів: підвищилася
якість обслуговування відвідувачів, стало більш різноманітним меню і більш
ефективною праця бармена.
Різновидів сучасних арів дуже багато.
Сьогодні в бар приходять не тільки щось
випити, а і відпочити, розважитися, послухати
музичну програму чи подивитися шоу.
Поняття бару.
Бар – заклад ресторанного господарства з
барною стійкою, що реалізує змішані, міцні, алкогольні, слабоалкогольні і
безалкогольні напої, закуски, десерти, борошняні і кондитерські та булочні
вироби, покупні товари.
До структури барів входить:
- виробництво продукції;
-організація споживання;
- організація відпочинку та розваг;
- реалізація продукції.
Форми обслуговування в барах:
- бармен за барною стійкою;
- офіціанти;
- змішане.
1.2. Класифікація барів
Різновиди барів класифікують за наступними
критеріями:
➢ За рівнем обслуговування та номенклатурою
наданих послуг;
➢ За призначенням;
➢ За асортиментом напоїв та виробів.
За рівнем обслуговування та номенклатурою
наданих послуг:
1.
Клас «люкс» - вишуканість та високій рівень
комфортності; широкій вибір послуг, напоїв, коктейлів на замовлення та фірмових
напоїв.
2.
Клас «вищий» - оригінальність інтер’єру, комфортність,
досить широкий вибір послуг, напоїв, коктейлів на замовлення та фірмових.
3.
Клас «перший» - менший обсяг послуг, напої, коктейлі
нескладного приготування, у т.ч. на замовлення; обслуговування офіціантами та
барменом. За призначенням:
•
Танцювальні
бари;
•
Ігрові
бари;
•
Диско-бари;
•
Експрес-бари;
•
Вар’єте
– бари.
За асортиментом напоїв та виробів:
➢ Винні бари, коньячні бари, пивні бари,
молочні бари;
➢ Снек-бари, коктейль-бари, гриль-бари,
салат-бари,
➢ Вітамінні бари, суші-бари, смузі-бари.
Бари за рівнем обслуговування і номенклатурою
наданих послуг поділяються на три класи - люкс, вищий і перший, які мають у
свою чергу відповідати таким вимогам:
-
"люкс"
- вишуканість інтер'єра, високий рівень комфортності, широкий вибір послуг,
напоїв та коктейлів на замовлення та фірмових;
-
"вищий"
- оригінальність інтер'єра, досить широкий вибір послуг, комфортність, вибір
напоїв та коктейлів на замовлення та фірмових.
У барах класів "люкс" і
"вищий" відвідувачів обслуговують офіціанти і бармени. Меблі,
світильники та інші елементи інтер'єрів повинні бути виконані за спеціальним
замовленням так само, як столовий посуд і прилади, під час виготовлення яких
дотримується єдність стилю. Металевий посуд і столові прилади мають бути
виконані з неіржавіючої сталі, мельхіору, сортовий посуд зі скла з художньою
обробкою за індивідуальним замовленням. Столова білизна (скатертини, серветки,
ручники для офіціантів) виготовляються з урахуванням особливостей інтер'єра
залу. При цьому допускається використання різних видів обробки столової білизни
і форменого одягу (мереживами, вишивкою). У барах класу "вищий" за
наявності столів з поліефірним покриттям допускається заміна скатертин
індивідуальними серветками з тканини.
Для музичного оформлення застосовується
високоякісна стереофонічна радіоапаратура. Допускається індивідуальне
озвучування столів з регулюванням рівня звучання. Вітрина оформляється
за-допомогою світлових і оптичних ефектів, кольорових діапозитивів і фотографій
та містить інформацію про особливості бару - специфіку асортименту пропонованих
напоїв і закусок, комплекс послуг.
Обкладинки меню і прейскуранта,
запрошувальні картки та інші види друкованої реклами виробляються з картону
щільного паперу з глянсовим покриттям і художнім стисканням. Крім назви бару,
на обкладинках зображується його емблема і рисунок, що відбиває тематичну
спрямованість підприємства.
Бари "першого" класу
відрізняються оригінальністю, комфортністю, меншим обсягом послуг. Відвідувачам
пропонуються напої, коктейлі нескладного приготування, у тому числі на
замовлення та фірмові; обслуговування проводиться офіціантами і барменом; у
меню мають входити змішані напої. Меблі підбираються відповідно до інтер'єра
підприємства. Обов'язковою умовою є дотримання стильової єдності сервіровки
столів. Столова білизна може бути білою чи кольоровою. Допускається сервіровка
з використанням індивідуальної лляної серветки на столах з поліефірним
покриттям; металевий посуд і столові прилади виготовляються з неіржавіючої
сталі, порцеляновий посуд - не нижче восьмої групи художніх розділок, сортовий
посуд зі скла - не нижче шостої групи художніх розділок чи зі скла,
пофарбованого окислами рідкоземельних металів.
Музичне оформлення здійснюється із
використанням стереофонічної радіоапаратури.
Вітрина оформлюється із застосуванням
різноманітних декоративнооздоблюваних матеріалів. Обкладинки меню та
прейскурантів виготовляються з щільного паперу з художнім оформленням.
Бари розрізняють за асортиментом і
способом приготування реалізовуваної продукції - молочний, пивний, винний,
кавовий, бар-коктейль, гриль-бар тощо. За специфікою обслуговування споживачів
- казіно-бар, паб-бар, відеобар, вар'єте-бар, тощо.
Структура барів включає виробництво,
реалізацію та організацію споживання продукції з організацією відпочинку та
розваг споживачів.
Підприємства такого типу доцільно
розміщати в адміністративних, культурних, торгових центрах, мікрорайонах
великих міст (при ресторанах, кафе, готелях). Оптимальна кількість місць у них
-10, 25, 50, 75 і 100.
У барах застосовуються різні форми
обслуговування відвідувачів - самообслуговування, за допомогою офіціантів і
змішане (у барної стійки - самообслуговування, а за столиками - обслуговування
офіціантами). Режим роботи барів залежить від місця їх розташування та
інтенсивності потоку відвідувачів.
Комментариев нет:
Отправить комментарий