вторник, 22 сентября 2020 г.

БУДОВА ЕО ТЕМА №2 ГР 34-ТЕХ

 Тема 2. Обладнання для перевезення і приймання сировини і продуктів, їх дозування. Підйомне обладнання

 

Підйомні машини.

Підйомне обладнання відноситься до загальнозаводського і забезпечує  безперервність і ритмічність технологічних процесів.

Підйомні машини призначені для підіймання і переміщення вантажів з одного місця на інше. Вони відносяться до машин-циклічної дії, їх продуктивність залежить від вантажопідйомності, висоти підіймання вантажу і відстані переміщення. До підйомного обладнання відносяться: домкрати, поліспасти, талі, лебідки, крани загального і спеціального призначення, крани-штабелери, самохідні авто- і електронавантажувачі.

Робота підіймальних машин характеризується підійманням і переміщенням  вантажів певними порціями та зворотнім переміщенням (без вантажу) за новою порцією сировини або продукції.

Талі для переміщення вантажів



Рис. 1 Таль  ручним приводом

1 – ланцюг; 

2 - собачка гальма

3 -  гак;

4 - ланцюгове колесо; 

5 - нерухомі гальма;  

6 - храпове колесо;

7 - привідний ланцюг.

 

На рисунку 1 зображена таль з ручним приводом. Вона підвішується до опори за гак 3. В рух таль приводиться за допомогою безкінечного зварного ланцюга 7, з'єднаного з привідним ланцюговим колесом 4. В якості гнучкого органу в таких талях використовують пластинчатий шарнірний ланцюг 1. Піднятий груз утримують нерухомо за допомогою нерухомого гальма 5. В цьому випадку ступицю ланцюгового колеса 4 виконують у вигляді гайки, яка прижимає храпове колесо 6 гальма. Собачку 2 гальма закріплюють на корпусі талі.

При необхідності переміщення вантажу по горизонталі таль підвішують до візка,  який переміщується по підвісним однорельсовим шляхам, виготовленим із прокату двохтаврового перерізу. Візки виконують без приводу (при вантажопідйомності до 1 т. їх пересувають вручну), а також з механічним приводом.

Електроталі виготовляються вантажопідйомністю 0,25-15 т. зі швидкістю   підіймання від 5 до 25 м/хв. Швидкість переміщення талей по однорельсових шляхах приймають в залежності від довжини шляху і призначення талі.




Рис. 2 Механізм підіймання електроталі.

1 - контрольні пробки;                     11 – болт;

2 – корпус;                                         12 - шафа електрообладнання;

3 - дискове гальмо;                           13 - вимикачі талі;

4 – крильчатка;                                14 – кронштейн;

5 – обід;                                             15 - вимикач опускання талі;

6 - електромагнітне гальмо;           16 - вимикач підіймання талі;

7 – редуктор;                                    17 – пробка;

8 – електродвигун;                            18 – маслянки;

9 – барабан;                                      19 – ступиця;

10 – плита;                                       20 - пробка зливу масла.

 

Механізм підіймання електроталі (Рис. 2) складається з електродвигуна 8 статор якого запресований в нарізний барабан 9, в результаті чого покращується відведення тепла від двигуна та зменшується довжина талі. Через редуктор 7 крутний момент ротора двигуна передається на барабан. Електроталь обладнана двома гальмами: стопорним колодочним електромагнітним гальмом 6 і 

автоматичним дисковим гальмом 3, яке включається масою вантажу, який транспортується. Для покращення охолодження корпус редуктора 7 виготовлений з  охолоджувальними ребрами . Контроль рівня масла в редукторі проводиться за  допомогою контрольних пробок 1 для зливу масла є пробка 20. Мащення підшипників вала ротора і барабана проводиться за допомогою маслянок 18. В шафі  електрообладнання 12 розміщені пускачі механізму пересування і підйому 16 і 15 та кінцеві вимикачі підіймання та опускання талі 13.

Крани-штабелери.

Для обслуговування приміщень складів сировини і готової продукції, а також технологічних процесів у харчовій промисловості використовують мостові крани-штабелери різної конструкції опорного та підвісного типів. Ці машини виконують ті ж самі операції, що і мостові крани загального призначення, зате перевагою цих машин є здатність укладати вантажі на більшу висоту, а проходи для їх роботи мають ширину, яка незначно перевищує розміри продукту, що транспортується і укладається.

Ці крани можуть використовуватися при механізації складів, де необхідна значна висота укладання вантажів, наприклад для складів готової продукт ї цукрових заводів, млинів і т.п.

 На рис. 3.а показана схема мостового крану-штабелера, який складається з моста 3,  по якому переміщується візок 4 з закріпленою на ньому вертикально колоною 5. Колона (звичайно поворотна) обладнана направляючими для переміщення вантажного захвату 6. Як і простий мостовий кран, кран-штабелер переміщується по рейкам 1, які змонтовані на стелажах або на конструкції будинку 2.

Візок крану переміщує захват з вантажем де потрібної секції, зупиняється навпроти неї на висоті дещо вище полиці, вводить вантажу секції опускається дещо нижче рівня полиці (вантаж залишається на полиці) і виводиться у прохід між секціями.

Мостові крани-штабелери є універсальними машинами для проведення навантажувально-розвантажувальних робіт і можуть використовуватися для самих різних видів вантажів, для цього крім вилкових захватів широко використовують  різні типи захватів, які позволяють переносити вантажі вивільняти тару, обертати вантажі та виконувати ряд інших операцій.

Стелажний кран-штабелер (рис. 3. б) являв собою візок 3, який переміщується по рейкам 2 вздовж ряду стелажів 1 і обладнаному вертикально колоною 4. На вертикальній колоні змонтовані направляючі для підіймання платформи 5, на якій встановлено захват 6 та в деяких випадках кабіна оператора.

 Стелажні крани використовують на великих складах з великим вантажообігом та широкою номенклатурою вантажів (довжина стелажів може перевищувати 100 м.).  Поряд з цим стелажні крани-штабелери можуть ефективно використовуватися на складах з малою продуктивністю, де необхідно набирати невеликі партії продукту.

 

Самохідні авто- і електронавантажувачі.

Для механізації транспортних, складських і навантажувально-розвантажувальних робіт є харчовій промисловості також використовують різноманітні машини і механізми, які складають окрему групу машин, до якої відносяться самохідні авто- та електронавантажувачі для штучних та насипних вантажів і спеціальні навантажувально-розвантажувальні машини і агрегати.

 Основними перевагами машин безрейкового (наземного) транспорту є: універсальність, яка характеризується великою кількістю змінних захватів вантажів; мобільність, машини можуть працювати всюди де є тверде покриття; повна механізація процесу;спрощення та здешевлення будівельних конструкцій складів і цехів.

Для роботи на відкритих майданчиках широко використовують універсальні автонавантажувачі з вилковими захватами вантажопідйомністю від 2 до 10 т. В закритих приміщеннях використовують акумуляторні навантажувачі, електроштабелери,електровізки з вантажопідйомністю від 0,75 до 2 т.



Рис. 4 Електронавантажувач типу 4004А.

1 каретка;                                                         10 насос;

2 - циліндри підйому;                                  11 - акумуляторна батарея;

3 - вантажопідйомний механізм;              12 шасі;

4 фара;                                                     13 противага;

5 важіль;                                                  14 - задній міст;

6 фара;                                                     15 бак;

7 розподільник;                                        16 електродвигун;

8 важіль;                                                  17 редуктор;

9 кермо;                                                    18 - циліндри нахилу.

 

Акумуляторний електронавантажувач типу 4004А (рис. 4)  вантажопідйомністю 0,75 т. складається з рами шасі 12, ведучого мосту 16, вантажопідйомний механізм 3, задній міст 14, гідравлічного приводу, який складається з гідронасосу, золотникового розподільника 7, двох циліндрів нахилу 18, циліндра підйому 2, масляного бака, руля 9, акумуляторної батареї 11, електродвигуна 16, редуктора 17, насосу 10, апаратури управління. Ведучі колеса – передні, задні – рульові. Ведучий міст кріпиться до передньої частини рами.

Вантажопідйомний механізм 3 з телескопічною рамою і кареткою для кріплення робочих пристосувань шарнірно закріплений на рамі між колесами. Рама механізму підйому може відхилятися вперед за допомогою двох гідравлічних циліндрів 18. Каретка 1 підвішена на двох пластинчатих ланцюгах, які перекинуто  через гладкі ролики, встановлені на головці штока циліндра підйому. На каретку можуть встановлюватися змінні робочі пристосування: вили, стріла, грейфер. Поздовжня стійкість навантажувача забезпечується противагою 13. Навантажувач має колодочні гальма, які діють на ведучі колеса, з двома незалежними приводами: гідравлічним, який діє від ніжної педалі і механічним, який приводиться в дію від  важеля.

Експлуатація вантажопідйомних машин повинна проходити у відповідності до вимог і правил. До роботи на цих машинах допускається тільки спеціально навчений персонал.

Всі види навантажувачів потребують обслуговування. Періодично перевіряють і регулюють рульове управління, механізм підйому, опускання і переміщення грузів, гідроприводу механізмів.

Всі вантажозахватні пристосування повинні находитись під постійним контролем, змащуватися та при необхідності ремонтуватися або замінятися.

У цілому ряді виробничих процесів найважливіші показники роботи підприємств визначаються за результатами зважування сировини, напівфабрикатів і готових виробів.

Терези є складовою частиною виробничого процесу: їх вбудовують у технологічні лінії, вони мають різні пристосування й поряд з визначенням маси виконують й інші функції, наприклад сортування й контроль операцій, дозування компонентів для склад сумішей, фасовку, упакування й т.д.

Терези - прилад для вимірювання маси шляхом використання ефекту гравітаційних сил. За принципом дії ваги підрозділяють на важільні, пружинні, гідравлічні, гідростатичні й електротензометричі. По ступеню автоматизації ваги підрозділяють на наступні типи: ваги з автоматичним зрівноважуванням; ваги з дистанційною передачею й реєстрацією показань; автоматичні порціонні ваги; автоматичні порціонні дозатори; автоматичні ваги безперервної дії; автоматичні сортувальні ваги.

Ряд терезів являють собою складні механізми, які служать для подачі й зважування вантажів, реєстрації результату, сигналізації відхилення від заданих технологічних норм.

У зв'язку з більшою розмаїтністю технологічних процесів використають різні типи ваговимірювальних приладів. Широке поширення одержали нові методи зважування й нові типи приладів, наприклад ваги із циферблатним покажчиком. Їхнє застосування в кілька разів прискорює процес зважування, тому що відпадає необхідність використання гир і підрахунків результатів зважування. Вантаж на таких вагах урівноважується автоматично, результат зважування визначається по шкалі. Крім того, циферблатні ваги при вбудовуванні їх у технологічні лінії дозволяють використати циферблатний покажчик як датчик при автоматизації процесу, допускають приєднання різних друкуючих і рахункових апаратів для реєстрації показань терезів.

Дозатори застосовують у хімічній, харчовій промисловості, виробництві пластмас, барвників, бетону й т. д. При автоматизації виробничих процесів до дозуючих пристроїв висувають підвищені вимоги. У ряді процесів необхідне дозування по складній рецептурі, що включає в себе кілька десятків компонентів. Застосування електротензометрії, перфорованих карт для запису рецептури й інших пристроїв дозволяє повністю автоматизувати ці процеси. Використання в дозаторах друкуючих і самописних приладів, що реєструють результати, дає можливість повністю контролювати процеси виробництва.

 

 


Комментариев нет:

Отправить комментарий