воскресенье, 20 ноября 2022 г.

ГР 26 ГРС- Ф Устаткування ЗГРГ ТЕМА Торговельне устаткування

 


Торговельне устаткування

 План

1. Ваговимірювальне устаткування.

2. Реєстратори розрахункових операцій.

3. Торговельні автомати.

4. Підіймально-транспортне устаткування.

Торговельне устаткуванняпризначене для забезпечення процесу реалізації товарів і послуг.

1. Ваговимірювальне устаткування

Ваговимірювальне устаткуваннявикористовується для визна­чення маси товару (вантажу) в закладах харчування, торгівлі та ін.

Усі ваговимірювальні прилади, що використовуються в ресторанному господарстві, по­винні відповідати певним вимогам. Вони встановлені стандартами на ваги і їх слід неухильно дотримуватися.

Стійкість ваг

властивість ваг, виведених із стану рівноваги, мимо­волі, без застосування зовнішніх сил, повертатися після декількох коливань у первісне положення. Стійкість повинна бути в ме­жах, визначених допустимою погрішністю для даного типу ваг. Якщо ненавантажені ваги після виведення їх із стану рівноваги не поверта­ються в колишнє положення, то вони повинні прийти в рівновагу або перейти цей стан у протилежний бік при додаванні вантажу (допуску), маса якого рівна допустимій погрішності для даних ваг.

Точність зважування

властивість ваг давати показання вимірювання маси з відхиленням від дійсних значень у межах допустимих норм погрішності. У дер­жавних стандартах на різні ваги встановлені норми погрішності на точність зважування. Наприклад, похибки випущених з виробництва вагів — настільних гирьових і циферблатних — при найбільшій межі зважування 2, 3, 6, 10 і 20 кг рівна 0,05%.

Чутливість ваг

здатність їх реагувати на різницю мас вантажів, що знаходяться на вантажоприймальних площадках ваг. Чутливість ваг повинна бути такою, щоб зміна маси вантажу, рівна допустимій погрішності, викликала певне відхилення покажчиків від положення рівноваги.

Постійність показань зважування

ваги повинні надавати однакові показання при багатократному зважуванні одного і того ж виду вантажу.

Висока швидкість зважування

виконання цієї вимоги забез­печується установкою в механічних вагах обмежувачів коливань, які зменшують кут нахилу коромисла і сприяють швидшому загасанню йо­го коливань. У циферблатних і вагах інших типів встановлюють рідинні гасителі коливань — демпфери. Найбільша швидкість зважування у електронних ваг, що не перевищує 2-3 с.

Наочність показань зважування

ваги повинні бути забезпечені та­кими вказівними (відліковими) пристроями, які дозволяють спостеріга­ти за показаннями зважування і контролювати точність окремих показань. Найбільшою наочністю показань володіють електронні ваги, що мають цифрові індекси результату зважування.

Відповідність вагового приладу характеру вантажу, який зважується

ва­ги за своєю конструкцією повинні бути максимально зручними для зва­жування тих або інших вантажів. Форма і розміри товарних платформ повинні відповідати розмірам і видам зважуваних вантажів (сипкі, штучні, рідкі). Залежно від маси вантажів передбачена або напільна, або настільна установка ваг;

Нейтральність матеріалу, з якого виготовлені ваги.

деталі ваг, що контактують з харчовими продуктами, повинні бути з нержавіючої сталі, хар­чового алюмінію, пластмасових матеріалів, нейтральних до про­довольчих товарів. Поверхні металевих деталей, що не контактують з харчовими продуктами, можуть покриватися фарбами, також нейтраль­ними до зважуваних товарів

Зручність догляду за вагами

конструктивно ваги повинні бути зручними для проведення санітарної обробки — миття і чищення. Су­часні ваги оснащують кожухом, який оберігає від пилу і вологи. Відкриті деталі повинні бути добре відшліфовані та пофарбовані.

Класифікація ваг

За принципом вимірювання маси

Важільні (механічні)

принцип дії заснований на врівноваженні сили ваги вантажу за допомогою важеля чи системи важелів

Електронні

працюють на основі перетворення механічної дії сили ваги вантажу в пропорційний їй електричний сигнал, який виражається цифровим індексом значення вимірюваної маси

За способом встановлення

Настільні

їх встановлюють на прилавку чи робочому столі і використовують для зважування вантажів до 20 кг

Підвісні

використовуються на робочих місцях, де інші ваги застосувати важко (межа зважування 30 кг)

Пересувні (платформні)

встановлюються, як правило, на підлозі у місцях приймання товару і розраховані на масу вантажу до 500 кг

Стаціонарні

встановлюють на постійному місці в спеціальному заглибленні. Платформа ваг повинна бути на рівні підлоги, що полегшує процес зважування. До стаціо­нарних ваг відносяться ваги підвищеної вантажопідйомності – автомобільні й вагонні

За видом відлікового механізму

Гирні

маса товару визначається шляхом підрахунку маси гир

Шкальні

маса товару визначається за шкалою коро­мисла по місцю розміщення пересувних гир, які врівноважують вантаж

Шкально-гирні

маса товару знаходиться по значенню гир, розміщених на гиреутримувачі, і шкалі коромисла, по якій переміщується для врівноваження вантажу пересувна гиря

Циферблатні

маса вантажу визначається за допомогою стрілки на шкалі циферблата

Циферблатно-гирні

маса товару знаходиться за сумою маси гир на товарній площадці і показань шкали циферблата

Цифрові електронні

значення маси знімаються з екрана, де фіксується цифрою індекс маси, ціна товару за 1 кг і вартість товару

Механічні ваги

Вагинастільні циферблатнііз сегментною шкалою(рис. 65) випуска­ються з найбільшими межами зважування 1, 2, 3, 6, 10 і 20 кг. Вони прості в експлуатації і без­печні, при зважуванні товарів у межах шкали не вимагається гир, швидко приходять у стан рівноваги і мають двосторонній циферблат. Ваги склада­ються з вантажоприймального пристрою з двома майданчиками: малого – гирьового1і великого – товарного9. Основна частина ваг – голо­вний рівноплечовий важіль (коромисло)15, що складається з двох одна­кових дугоподібних смуг. У центрі головного важеля є дві опорні приз­ми14, за допомогою яких він спирається на подушку, вмонтовану в корпус ваг. На кінцях важеля розташовані чотири вантажоприймальні призми10, на які спирається з одного боку гирьовий важіль3, а з іншого – вантажний важіль6. Ці важелі утримуються від перекидання паралельною тягою8, шарнірно прикріпленою до корпусу ваг12.

Вантажний важіль 6 за допомогою тяги 8 сполучений з квадрантом 2.Квадрант є нерівноплечовим колінчастим важелем, який за допомогою опорної призми і подушки, вмонтованої в кронштейн корпусу ваг, вільно обертається в межах 


. Важільні настільні циферблатні ваги з використанням гир:

а – кінематична схема;б – загальний вигляд

1 – гирьовий майданчик; 2 – квадрант; 3 – гирьовий важіль; 4 – струнки; 5 – шкала циферблата; – ван­тажний важіль; 7 – стрілка; – тяга; – товарний майданчик; 10 – вантажоприймальні призми; 10 – заспокоювач коливань; 12 – корпус ваг; 13 – рівноплечовий важіль (коромисло); 14 – опорна призма з подушкою; 15 – рідинний рівень; 16 – гвинтові ніжки; 17 – тарувальна камера

На квадранті 2укріплені противага, регулятор тари і дві суворо паралельні стрілки7. Регулятор тари у вигляді гайки, яка переміщається по гвинтовому стрижню, служить для точної установки стрілки на нуль у момент випуску ваг з виробництва або ремонту.

Під гирьовим майданчиком розташована тарувальна камера 17, в якій є баласт (обрізки металу), що служить для приведення ненаван­тажених ваг у стан рівноваги, тобто для установки стрілок на нульову поділку.

Під товарним майданчиком 9 знаходиться заспокоювач коливань 11,який складається з циліндра, прикріпленого знизу до основи ваг двома болтами, поршня з двома отворами, штока, пружини, ковпачка, кришки і рифленої гайки. Шток поршня шарнірно кріпиться до вантажноговажеля 6. Заспокоювач коливань регулюється обертанням рельєфної гайкиштока при знятому вантажному майданчику. У циліндр заспокоювача коливань заливається трансформаторне масло до рівня кільцевого виступу.

При правильному регулюванні заспокоювача коливань стрілки роблять при зважуванні три-чотири коливання в той та інший бік. Для горизонтальної установки ваги мають рідинний рівень 15і гвинтові ніжки16з контргайками. Якщо бульбашка повітря знаходиться у середині контрольного кільця, накресленого на склі рівня, ваги встанов­лені го­ризонтально.

При транспортуванні ваг механізм важеля замикають стопорним гвинтом. Механізм ваг закритий металевим кожухом з двосторонніми скляними вікнами. Вертикальні стінки скріплені гвинтами і опломбо­вані клеймом державної перевірки.

опорної призми і подушки, вмонтованої в кронштейн корпусу ваг, вільно обертається в межах прямого кута.

На квадранті 2укріплені противага, регулятор тари і дві суворо паралельні стрілки7. Регулятор тари у вигляді гайки, яка переміщається по гвинтовому стрижню, служить для точної установки стрілки на нуль у момент випуску ваг з виробництва або ремонту.

Під гирьовим майданчиком розташована тарувальна камера 17, в якій є баласт (обрізки металу), що служить для приведення ненаван­тажених ваг у стан рівноваги, тобто для установки стрілок на нульову поділку.

Під товарним майданчиком 9 знаходиться заспокоювач коливань 11,який складається з циліндра, прикріпленого знизу до основи ваг двома болтами, поршня з двома отворами, штока, пружини, ковпачка, кришки і рифленої гайки. Шток поршня шарнірно кріпиться до вантажноговажеля 6. Заспокоювач коливань регулюється обертанням рельєфної гайкиштока при знятому вантажному майданчику. У циліндр заспокоювача коливань заливається трансформаторне масло до рівня кільцевого виступу.

При правильному регулюванні заспокоювача коливань стрілки роблять при зважуванні три-чотири коливання в той та інший бік. Для горизонтальної установки ваги мають рідинний рівень 15і гвинтові ніжки16з контргайками. Якщо бульбашка повітря знаходиться у середині контрольного кільця, накресленого на склі рівня, ваги встанов­лені го­ризонтально.

При транспортуванні ваг механізм важеля замикають стопорним гвинтом. Механізм ваг закритий металевим кожухом з двосторонніми скляними вікнами. Вертикальні стінки скріплені гвинтами і опломбо­вані клеймом державної перевірки.


Комментариев нет:

Отправить комментарий