воскресенье, 2 апреля 2023 г.

ГР 26 ГРС -Ф Устаткування ЗГРГ ТЕМА ОСНАЩЕННЯ ДРАЙВ-СЕРВІСУ

 

ОСНАЩЕННЯ ДРАЙВ-СЕРВІСУ

Організація експлуатації транспортних засобів. Класифікація транспортних засобів за призначенням, видом, формою власності. Класи вантажів. Транспортні тарифи на перевезення. 

 

Сьогодні більшість готельних підприємств мають у складі матеріальнотехнічної бази готелів різні транспортні засоби, які необхідні:

       для надання послуг із прокату автомобіля, мотоцикла, квадроцикла, здійснення трансферів із використанням автомобілів або автобусів, літаків, катерів і т. д.;

       для надання можливості клієнтам готелю займатися спортом або розважатися з використанням катерів, яхт, мотодельтапланів і т. д.;

       для обслуговування потреб існуючої матеріально-технічної бази, наприклад, території готельного – ресторанного й санаторно-курортного комплексу.

Автотранспортні засоби. Автотранспорт або безрейковий транспорт – загальна назва всіх сухопутних видів транспорту, що не використовують рейковий шлях. Переваги автомобільного транспорту – маневреність і швидкість.

Автомобілі. Серед автотранспортних засобів виділяють різні засоби пересування, які мають різні варіанти класифікації. Згідно з цією „умовносталою” класифікацією, всі легкові автомобілі залежно від розміру прийнято ділити на 6 класів по першими буквами латинського алфавіту – A, B, C, D, E і F.  Класифікація автомобілів за зовнішніми габаритами:

Клас А (до 3,6 м, ширина - до 1,6 м). Сюди входять «найменші»  (super-mini) автомобілі, що пристосовани до умов тісного міста. Тип кузова - зазвичай 3-дверный, рідше 5-дверный хэтчбек. Такі моделі привабливі, в основному, своєю економічністю і, напевно, тому мають підвищений попит серед практичних європейців. На задніх сидіннях таких автомобілів тісно, тому їх доцільно використовувати виключно як транспорт для міста для одного – двох чоловік. Типові представники – Daewoo Matiz, Ford Ka, Renault

Twingo, Peugeot 106, VW Lupo.

Клас В (до 3,9 м, ширина - до 1,7 м). Наступна сходинка в автомобільній ієрархії – малолітражки. Популярний в Європі, особливо в середземноморських країнах, клас малогабаритних машин, що вважають „чисто міськими”. Значна частина відрізняється кузовом хетчбэк і переднім приводом. Рівень комфорту і оснащення можна назвати цілком прийнятним. На задніх сидіннях не без зручності помістяться два пасажири, але третій буде зайвим. Представники – Volkswagen Polo/Classic, Seat Ibiza і Cordoba,

Ford Fusion, Fiat Punto, Opel Corsa, Peugeot 206.

Клас С (до 4,3 м, ширина – до 1,7-1,8 м). „Гольф-клас” або „нижчий середній”, найбільш популярний в Європі (приблизно третина всіх продажів). Впродовж десятиліть законодавцем мод тут був Volkswagen Golf. Місткість автомобілів гольф-класу дозволяє перевозити п'ятеро чоловік, правда, втрьох на задньому сидінні все одно буде тіснувато. Серед типових представників гольф-класу окрім фольксвагеновского бестселера можна назвати – VW Bora,

Ford Escort і Focus, Audi A3, Mercedes-Benz А-класу, Opel Astra, Peugeot 307,

Honda Civic, Hyundai Accent, Toyota Corolla.

Клас D (до 4,6 м). Середній (або «повноцінний» середній, або сімейний) клас. Автомобілі цього класу – хетчбэки і седани, з вельми просторими салонами і об'ємистими багажниками, - за багатьма вважаються оптимальним транспортним засобом як за місткістю, так і за своїми споживчими якостями. Середній клас прийнято підрозділяти на звичайні сімейні моделі, яких велика кількість (наприклад, Citroen C5, Toyota Avensis), і елітні. Елітних автомобілів не так уже багато – Audi A4, BMW 3 серії, Mercedes-Benz C-class (у Мерседеса своє розбиття на класи, а індекси далеко не завжди збігаються із загальноєвропейськими), Jaguar X-Type, Lexus IS, Volvo S60. У них дуже високої якості стандартна комплектація. Ціна на них буває порівняна з моделями класом вище. Тому парк таких автомобілів найчастіше мають у своєму розпорядженні конгрес - готелі, готелі ділового призначення, міжнародні готельні ланцюги (наприклад, Hillton, Marriott та ін.).

Клас Е (понад 4,6 м). Вищий середній або бізнес - клас. Ці машини теж можуть похвалитися простором в салонах і високим рівнем стандартної комплектації. У них велика колісна база, часто складні незалежні підвіски і, як наслідок, відмінні ходові якості. За кермом моделі бізнес-класу можна провести декілька годин, практично не відчуваючи втоми. Типові представники – Audi А6,

BMW 5-ої серії, Mercedes-Benz E-класу, Opel Omega, Toyota Camry.

Клас F (понад 5 м). Моделі цієї групи, як правило, виконують представницькі функції. Кузови – виключно седани, салони дуже просторі, двигуни 6-циліндрові і вище. Ці машини мають у своєму розпорядженні численні суперсучасні електронні системи, в обробці салонів використовують дуже дорогі натуральні матеріали. Власник представницького автомобіля, зазвичай, сам за кермом не сидить - для цього є найманий водій. Господар розташовується ззаду, звідки може управляти численними системами, що ще більш підвищують комфорт. Комфортабельні ексклюзивні, могутні автомобілі, які називають „люкс” або представницькими, звичайно це – Rolls-Royce, Jaguar XJ8, Mercedes-Benz S-класу, BMW 7 серії, Audi A8, Lexus LS.

Готелі, залежно від вимог клієнтів і номенклатури послуг, що нині надаються, використовують автомобілі різних класів.

Варто відзначити, що межі між класами достатньо умовні й поступово розмиваються.

Класифікація автомобілів за типом кузова:

       однооб'ємник - кузов, що складається з об'єднаних в одне ціле пасажирського відсіку і відсіків для двигуна і багажу;

       двооб'ємник - кузов, що складається з двох відсіків: один для двигуна або багажу, другий – для розміщення пасажирів і багажу (двигуна)

       триоб'ємник - кузов, що складається з трьох відсіків: один - для двигуна або багажу, другий – для розміщення пасажирів, третій - для багажу (двигуна); салон - пасажирський відсік кузова.

Існує інший варіант класифікації легкових автомобілів за типом кузова:

Кабріо, кабріолєт (фр. „cabriolet”) – спочатку легкий двоколісний однокінний екіпаж; починаючи з 1930-их – прогулянковий відкритий кузов з верхом, що забирається („convertible”). Форма кузова – будь-яка, за винятком автомобілів з люками в даху або знімним жорстким дахом. У ранніх кабріолетах заднє сидіння могло бути відкидним. Термін швидше центрально-європейський і сильно перетинається з „родстером”; італійські виробники віддають перевагу „Barchetta”.

Купе (фр. „couper” [coupe]) – Закритий кузов спортивного типу з двома бічними дверима (дво- або триоб'ємник). Термін близький, але не повністю еквівалентні „дводверному седану”. Такий тип близький до спортивних машин – стрімким, динамічним виглядом. На відміну від тридверного хетчбека, у свою чергу, у купе салон роздільний з багажником. Головне для купе – стильний вигляд і задоволення від процесу їзди.

Кросовер. Термін „crossover” – сутність полягає в перетині типів автомобілів (наприклад, змінний кузов, що перетворює шестимісний універсал на чотиримісний седан), але частіше поняття пов'язують з багатофункційним автомобілем (у США – multi-activity cruiser, наприклад пікап, Sport Trac). До кросоверів можна віднести Audi SteppenWolf, Volvo CrossCountry, Porsche Cayenne, Nissan Murano, Lexus RX/LX, Infiniti FX, Cadillac SRX та ін.

Лімузин (нім. „limousine”) – представницький автомобіль з перегородкою (підйомним склом) між першим і рештою сидінь. Проте в Німеччіні історично під „лімузином” розуміли і тип кузова „седан” (коли з'явилися седани, їх спочатку іноді називали „лімузинами з самокеруванням”).

Мінівен (дослівно „маленький фургон”) – універсал підвищеної місткості з коротким капотом; однооб'ємний кузов, у якому поєднується в риси легкового автомобіля із мікроавтобуса; кузов вищий, ніж в універсала, у пасажирському салоні звичайний три ряди сидінь, при цьому комплектування мінівенів може бути найрізноманітнішою. 

Пікап (від англ. „pick up” – „підбирати”) – тип кузова вантажопасажирських автомобілів з відкритою платформою (кабіна може бути як одномісна, так і багатомісна, особливо – в североамериканських і японських моделях). Автомобілі з таким типом кузова зазвичай мають повний привід.

Родстер (англ. roadster) – тип кузова; двомісний спортивний автомобіль без даху або з жорстким дахом, що додається окремо (рідко з дитячими місцями позаду). Дах складається у відділення за сидінням або в багажник. Через різноманіття моделей воні схожі з „кабріо” і „convertible” – й іноді їх складно розрізнити, тим більше, що наразі безліч моделей відходять від первісного значення слова „родстер” (так, фірма Mercedes-Benz відрізняє кабріо від родстерів тим, що верх, який складається, у перших – м'який, у других – жорсткий і складанається).

Седан – „стандартний триоб'ємник” – найпоширеніший тип кузова з чотирма бічними дверима (буває з шістьма, але дуже рідко). Багажне відділення структурно відокремлене від салону. Седан вважають за рівнем комфорту і престижності другим після лімузина. Французи й італійці іноді називають цей тип кузова „berlina”, англійці – „saloon”.

Універсал. Під загальним дахом об'єднані пасажирський салон і вантажний (багажний) відсік із задніми, майже вертикальними, дверима. Універсал відносять до вантажопасажирських автомобілів – зазвичай, у класичних універсалах усі сидіння, окрім водійського, можуть складатися. Інші назви кузова універсал – „комбі”, „wagon” і „туринг” (назва моделей з кузовом універсал фірми БМВ), „авант” (назва моделей із кузовом універсал фірми Ауді). Фастбек – (англ. fastback, нім. schragheck) належить до різних типів автомобільних кузовів (із двома або чотирма дверима), що мають особливу похилу лінію даху, що плавно переходить в лінію багажника, ізольованого від салону.

Хетчбек (від англ. hatch-back – „задній люк”). „Практичні автомобілі” з трьома або п'ятьма дверима, одна з яких є „задньою”. По суті, це щось середнє між седаном і універсалом (ще не універсал, але вже не седан) з непарною кількістю дверей (з урахуванням кришки багажного відсіку). Хетчбеки – другі за поширеністю після седанов – широкі задні двері дозволяють перевозити достатньо крупні предмети. По суті, можна було б віднести до хетчбекам безліч різних автомобілів, однак термін зазвичай застосовують до компактних машин економного класу.

Позашляховик, SUV (off-road; Sport utility vehicle) – автомобіль підвищеної прохідності, з великим дорожнім кліренсом. Здебільшого оснащений повним приводом на всі колеса (4WD або AWD – all-wheel drive). Зазвичай кузов має задні двері. Іноді такі автомобілі називають джип”, що насправді є назвою автомобільної марки „Jeep” (США).

Виділяють й інші види класифікації автомобілів (табл. 1.1).

   

  

Таблиця 1.1 – Види класифікації автомобілів

Вид класифікації

Класи

1

2

Об'єм циліндрів двигуна

        особливо малий – до 1,2 л;

        малий – від 1,2 л до 1,5 л;

        середній – від 1,5 л до 3,5 л;

        великий – понад 3,5 л;

        вищий – не регламентується

Вантажопасажирські автомобілі бувають

        на базі легкових;

        на базі вантажних

Спеціальні автомобілі

        автокрани;

        спортивні автомобілі, гоночні автомобілі, боліди, багги;

        карети швидкої допомоги і пожежні автомобілі;

        катафалки;

        автолавки;

        прибиральні автомобілі, снігоочисники;

        трактори, грейдери, екскаватори, бульдозери; 

        броньовані автомобілі; амфібії (водоплавні)

За ступенем пристосування до роботи за різних дорожніх умов

                  дорожні (звичайні прохідності) – призначений для роботи на дорогах загальної мережі;

                  підвищеної прохідності – для систематичної роботи на невпорядкованих дорогах і в окремих випадках по бездоріжжю; усюдиходи

За загальною кількістю коліс і числу провідних

коліс (умовно позначають формулою, де перша

цифра — кількість коліс автомобіля, а друга —

кількість провідних коліс, при цьому кожне із

здвоєних провідних коліс уважається за одним колесом)

        4 х 2 – двовісний автомобіль з однією провідною віссю;

        4 х 4 – двовісний автомобіль з обома ведучими осями;

        6 х 6 – тривісний автомобіль зі всіма провідними осями;

        6 х 4 – тривісний автомобіль з двома провідними осями

За кількістю вісей

                  2-x вісні; 3-x вісні;

                  4-x вісні;

                  6-і вісні

За складом

        одиночні автомобілі;

        автопоїзди з причепом або напівпричепом

За приналежністю

        цивільні;

        особистий автомобіль;

        державний автомобіль;

        комерційний автомобіль;

        військовий;

        броньований автомобіль

За типом шасі

        колісні

        гусеничні

За параметрами пробігу

        нові автомобілі

        автомобілі з пробігом

 

 

 

 

 

Продовження табл. 1.1

за способом

перетворення

теплової енергії в механічну

        внутрішнього згорання

        із зовнішнім підведенням теплоти

за способом

здійснення робочого циклу

чотиритактні з наддувом і без наддуву; двухтактные з наддувом і без наддуву.

 

за способом

займання робочої суміші

                з іскровим запаленням;

                із займанням від стискування;

                із займанням газового палива від невеликої дози дизельного палива займистого від стискання; з форкамерно-факельным запаленням

 

за родом

використовуваного палива

                легкі рідкі палива нафтового походження (бензин, газ);

                важкі рідкі палива нафтового походження (мазут, солярова мастило, дизельне паливо);

                газове паливо (природний газ, зріджений газ нафтового походження, біогаз);

                альтернативні палива (спирти, водень, органічне мастило)

за конструкцією

        поршневі тронкові;

        поршневі крейцкопфі;

        поршневі траверси;

        поршневі барабанні;

        поршневі безшатунні;

        роторно-поршньові;

        газотурбінні й інші

за способом

регулювання залежно від навантаження

        з кількісним регулюванням;

        з якісним регулюванням;

        зі змішаним регулюванням

за способом

охолоджування

        рідинного;

        повітряного охолоджування

        електродвигуни;

        газотурбінні двигуни;

        силові агрегати з вільно-поршневим генератором газу

 

Найбільш широко використовують у готельному господарстві автобуси для здійснення перевезень своїх клієнтів.

Автобус (скорочення від автомобіль – омнібус) – автомобіль, що вміщує більше 8 чоловік і призначений для перевезення пасажирів. Автобуси довжиною менше 5,5 метрів називають мікроавтобусами (автобуси особливо малого класу), останнім часом до мікроавтобусів відносять автобуси й мінівени місткістю від 9 до 16 пасажирів.

За призначенням на потреби готельного господарства виділяють багато типів автобусів: вантажопасажирські, клубні (службові), туристські, екскурсійні.

Мотоцикли є не менш популярним видом транспорту, ніж автомобілі. Мотоцикли використовують у готелях переважно для надання, наприклад, такої додаткової послуги, як прогулянка в околицях курортних і рекреаційних готелів. За типами мотоцикли можна поділити на класичні, спортбайки, чоппери й туристські мотоцикли, у т. ч. ендуро.

Комментариев нет:

Отправить комментарий