ОСНАЩЕННЯ ДРАЙВ-СЕРВІСУ
Організація експлуатації транспортних засобів. Класифікація
транспортних засобів за призначенням, видом, формою власності. Класи вантажів.
Транспортні тарифи на перевезення.
Сьогодні більшість готельних підприємств мають у складі
матеріальнотехнічної бази готелів різні транспортні засоби, які необхідні:
• для
надання послуг із прокату автомобіля, мотоцикла, квадроцикла, здійснення трансферів
із використанням автомобілів або автобусів, літаків, катерів і т. д.;
• для
надання можливості клієнтам готелю займатися спортом або розважатися з використанням
катерів, яхт, мотодельтапланів і т. д.;
• для
обслуговування потреб існуючої матеріально-технічної бази, наприклад, території
готельного – ресторанного й санаторно-курортного комплексу.
Автотранспортні
засоби. Автотранспорт або безрейковий транспорт – загальна назва всіх сухопутних
видів транспорту, що не використовують рейковий шлях. Переваги автомобільного транспорту
– маневреність і швидкість.
Автомобілі.
Серед автотранспортних засобів виділяють різні засоби пересування, які мають різні
варіанти класифікації. Згідно з цією „умовносталою” класифікацією, всі легкові автомобілі
залежно від розміру прийнято ділити на 6 класів по першими буквами латинського алфавіту
– A, B, C, D, E і F. Класифікація автомобілів за зовнішніми
габаритами:
Клас А (до
3,6 м, ширина - до 1,6 м). Сюди входять «найменші» (super-mini) автомобілі, що пристосовани до умов
тісного міста. Тип кузова - зазвичай 3-дверный, рідше 5-дверный хэтчбек. Такі моделі
привабливі, в основному, своєю економічністю і, напевно, тому мають підвищений попит
серед практичних європейців. На задніх сидіннях таких автомобілів тісно, тому їх
доцільно використовувати виключно як транспорт для міста для одного – двох чоловік.
Типові представники – Daewoo Matiz, Ford Ka, Renault
Twingo, Peugeot 106, VW
Lupo.
Клас В (до
3,9 м, ширина - до 1,7 м). Наступна сходинка в автомобільній ієрархії – малолітражки.
Популярний в Європі, особливо в середземноморських країнах, клас малогабаритних
машин, що вважають „чисто міськими”. Значна частина відрізняється кузовом хетчбэк
і переднім приводом. Рівень комфорту і оснащення можна назвати цілком прийнятним.
На задніх сидіннях не без зручності помістяться два пасажири, але третій буде зайвим.
Представники – Volkswagen Polo/Classic, Seat Ibiza і Cordoba,
Ford Fusion, Fiat Punto,
Opel Corsa, Peugeot 206.
Клас С (до
4,3 м, ширина – до 1,7-1,8 м). „Гольф-клас” або „нижчий середній”, найбільш популярний
в Європі (приблизно третина всіх продажів). Впродовж десятиліть законодавцем мод
тут був Volkswagen Golf. Місткість автомобілів гольф-класу дозволяє перевозити п'ятеро
чоловік, правда, втрьох на задньому сидінні все одно буде тіснувато. Серед типових
представників гольф-класу окрім фольксвагеновского бестселера можна назвати –
VW Bora,
Ford Escort і Focus,
Audi A3, Mercedes-Benz А-класу, Opel Astra, Peugeot 307,
Honda Civic, Hyundai
Accent, Toyota Corolla.
Клас D (до
4,6 м). Середній (або «повноцінний» середній, або сімейний) клас. Автомобілі цього
класу – хетчбэки і седани, з вельми просторими салонами і об'ємистими багажниками,
- за багатьма вважаються оптимальним транспортним засобом як за місткістю, так і
за своїми споживчими якостями. Середній клас прийнято підрозділяти на звичайні сімейні
моделі, яких велика кількість (наприклад, Citroen C5, Toyota Avensis), і елітні.
Елітних автомобілів не так уже багато – Audi A4, BMW 3 серії, Mercedes-Benz
C-class (у Мерседеса своє розбиття на класи, а індекси далеко не завжди збігаються
із загальноєвропейськими), Jaguar X-Type, Lexus IS, Volvo S60. У них дуже високої
якості стандартна комплектація. Ціна на них буває порівняна з моделями класом вище.
Тому парк таких автомобілів найчастіше мають у своєму розпорядженні конгрес - готелі,
готелі ділового призначення, міжнародні готельні ланцюги (наприклад, Hillton,
Marriott та ін.).
Клас Е (понад
4,6 м). Вищий середній або бізнес - клас. Ці машини теж можуть похвалитися простором
в салонах і високим рівнем стандартної комплектації. У них велика колісна база,
часто складні незалежні підвіски і, як наслідок, відмінні ходові якості. За кермом
моделі бізнес-класу можна провести декілька годин, практично не відчуваючи втоми.
Типові представники – Audi А6,
BMW 5-ої серії,
Mercedes-Benz E-класу, Opel Omega, Toyota Camry.
Клас F (понад
5 м). Моделі цієї групи, як правило, виконують представницькі функції. Кузови –
виключно седани, салони дуже просторі, двигуни 6-циліндрові і вище. Ці машини мають
у своєму розпорядженні численні суперсучасні електронні системи, в обробці салонів
використовують дуже дорогі натуральні матеріали. Власник представницького автомобіля,
зазвичай, сам за кермом не сидить - для цього є найманий водій. Господар розташовується
ззаду, звідки може управляти численними системами, що ще більш підвищують комфорт.
Комфортабельні ексклюзивні, могутні автомобілі, які називають „люкс” або представницькими,
звичайно це – Rolls-Royce, Jaguar XJ8, Mercedes-Benz S-класу, BMW 7 серії, Audi
A8, Lexus LS.
Готелі, залежно від вимог клієнтів і номенклатури послуг,
що нині надаються, використовують автомобілі різних класів.
Варто відзначити, що межі між класами достатньо умовні
й поступово розмиваються.
Класифікація
автомобілів за типом кузова:
• однооб'ємник
- кузов, що складається з об'єднаних в одне ціле пасажирського відсіку і відсіків
для двигуна і багажу;
• двооб'ємник
- кузов, що складається з двох відсіків: один для двигуна або багажу, другий – для
розміщення пасажирів і багажу (двигуна)
• триоб'ємник
- кузов, що складається з трьох відсіків: один - для двигуна або багажу, другий
– для розміщення пасажирів, третій - для багажу (двигуна); • салон - пасажирський відсік кузова.
Існує інший варіант
класифікації легкових автомобілів за типом кузова:
Кабріо, кабріолєт (фр. „cabriolet”) – спочатку легкий
двоколісний однокінний екіпаж; починаючи з 1930-их – прогулянковий відкритий кузов
з верхом, що забирається („convertible”). Форма кузова – будь-яка, за винятком автомобілів
з люками в даху або знімним жорстким дахом. У ранніх кабріолетах заднє сидіння могло
бути відкидним. Термін швидше центрально-європейський і сильно перетинається з
„родстером”; італійські виробники віддають перевагу „Barchetta”.
Купе (фр.
„couper” [coupe]) – Закритий кузов спортивного типу з двома бічними дверима (дво-
або триоб'ємник). Термін близький, але не повністю еквівалентні „дводверному седану”.
Такий тип близький до спортивних машин – стрімким, динамічним виглядом. На відміну
від тридверного хетчбека, у свою чергу, у купе салон роздільний з багажником. Головне
для купе – стильний вигляд і задоволення від процесу їзди.
Кросовер. Термін
„crossover” – сутність полягає в перетині типів автомобілів (наприклад, змінний
кузов, що перетворює шестимісний універсал на чотиримісний седан), але частіше поняття
пов'язують з багатофункційним автомобілем (у США – multi-activity cruiser, наприклад
пікап, Sport Trac). До кросоверів можна віднести Audi SteppenWolf, Volvo
CrossCountry, Porsche Cayenne, Nissan Murano, Lexus RX/LX, Infiniti FX,
Cadillac SRX та ін.
Лімузин (нім.
„limousine”) – представницький автомобіль з перегородкою (підйомним склом) між першим
і рештою сидінь. Проте в Німеччіні історично під „лімузином” розуміли і тип кузова
„седан” (коли з'явилися седани, їх спочатку іноді називали „лімузинами з самокеруванням”).
Мінівен (дослівно
„маленький фургон”) – універсал підвищеної місткості з коротким капотом; однооб'ємний
кузов, у якому поєднується в риси легкового автомобіля із мікроавтобуса; кузов вищий,
ніж в універсала, у пасажирському салоні звичайний три ряди сидінь, при цьому комплектування
мінівенів може бути найрізноманітнішою.
Пікап (від
англ. „pick up” – „підбирати”) – тип кузова вантажопасажирських автомобілів з відкритою
платформою (кабіна може бути як одномісна, так і багатомісна, особливо – в североамериканських
і японських моделях). Автомобілі з таким типом кузова зазвичай мають повний привід.
Родстер (англ.
roadster) – тип кузова; двомісний спортивний автомобіль без даху або з жорстким
дахом, що додається окремо (рідко з дитячими місцями позаду). Дах складається у
відділення за сидінням або в багажник. Через різноманіття моделей воні схожі з
„кабріо” і „convertible” – й іноді їх складно розрізнити, тим більше, що наразі
безліч моделей відходять від первісного значення слова „родстер” (так, фірма
Mercedes-Benz відрізняє кабріо від родстерів тим, що верх, який складається, у перших
– м'який, у других – жорсткий і складанається).
Седан – „стандартний
триоб'ємник” – найпоширеніший тип кузова з чотирма бічними дверима (буває з шістьма,
але дуже рідко). Багажне відділення структурно відокремлене від салону. Седан вважають
за рівнем комфорту і престижності другим після лімузина. Французи й італійці іноді
називають цей тип кузова „berlina”, англійці – „saloon”.
Універсал.
Під загальним дахом об'єднані пасажирський салон і вантажний (багажний) відсік із
задніми, майже вертикальними, дверима. Універсал відносять до вантажопасажирських
автомобілів – зазвичай, у класичних універсалах усі сидіння, окрім водійського,
можуть складатися. Інші назви кузова універсал – „комбі”, „wagon” і „туринг” (назва
моделей з кузовом універсал фірми БМВ), „авант” (назва моделей із кузовом універсал
фірми Ауді). Фастбек – (англ.
fastback, нім. schragheck) належить до різних типів автомобільних кузовів (із двома
або чотирма дверима), що мають особливу похилу лінію даху, що плавно переходить
в лінію багажника, ізольованого від салону.
Хетчбек (від
англ. hatch-back – „задній люк”). „Практичні автомобілі” з трьома або п'ятьма дверима,
одна з яких є „задньою”. По суті, це щось середнє між седаном і універсалом (ще
не універсал, але вже не седан) з непарною кількістю дверей (з урахуванням кришки
багажного відсіку). Хетчбеки – другі за поширеністю після седанов – широкі задні
двері дозволяють перевозити достатньо крупні предмети. По суті, можна було б віднести
до хетчбекам безліч різних автомобілів, однак термін зазвичай застосовують до компактних
машин економного класу.
Позашляховик,
SUV (off-road; Sport utility
vehicle) – автомобіль підвищеної прохідності, з великим дорожнім кліренсом. Здебільшого
оснащений повним приводом на всі колеса (4WD або AWD – all-wheel drive). Зазвичай
кузов має задні двері. Іноді такі автомобілі називають „джип”, що насправді є назвою автомобільної марки „Jeep” (США).
Виділяють й інші види класифікації автомобілів
(табл. 1.1).
Таблиця 1.1 – Види
класифікації автомобілів
Вид
класифікації |
Класи |
1 |
2 |
Об'єм циліндрів двигуна |
•
особливо малий – до 1,2 л; •
малий – від 1,2 л до 1,5 л; •
середній – від 1,5 л до 3,5 л; •
великий – понад 3,5 л; •
вищий – не регламентується |
Вантажопасажирські автомобілі бувають |
•
на базі легкових; •
на базі вантажних |
Спеціальні автомобілі |
•
автокрани; •
спортивні автомобілі, гоночні автомобілі, боліди, багги;
•
карети швидкої допомоги і пожежні автомобілі; •
катафалки; •
автолавки; •
прибиральні автомобілі, снігоочисники; •
трактори, грейдери, екскаватори, бульдозери; •
броньовані автомобілі; амфібії (водоплавні) |
За ступенем пристосування до роботи за різних дорожніх
умов |
•
дорожні (звичайні прохідності) – призначений для роботи
на дорогах загальної мережі; •
підвищеної прохідності – для систематичної роботи на
невпорядкованих дорогах і в окремих випадках по бездоріжжю; • усюдиходи |
За загальною кількістю коліс і числу провідних коліс (умовно позначають формулою, де перша цифра — кількість коліс автомобіля, а друга — кількість провідних коліс, при цьому кожне із здвоєних провідних коліс уважається за одним колесом)
|
•
4 х 2 – двовісний автомобіль з однією провідною віссю;
•
4 х 4 – двовісний автомобіль з обома ведучими осями;
•
6 х 6 – тривісний автомобіль зі всіма провідними осями;
•
6 х 4 – тривісний автомобіль з двома провідними осями
|
За кількістю вісей |
•
2-x вісні; • 3-x вісні;
•
4-x вісні; •
6-і вісні |
За складом |
•
одиночні автомобілі; •
автопоїзди з причепом або напівпричепом |
За приналежністю |
•
цивільні; •
особистий автомобіль; •
державний автомобіль; •
комерційний автомобіль; •
військовий; •
броньований автомобіль |
За типом шасі |
•
колісні •
гусеничні |
За параметрами пробігу |
•
нові автомобілі •
автомобілі з пробігом |
Продовження табл. 1.1
|
за способом перетворення теплової енергії в механічну |
•
внутрішнього згорання •
із зовнішнім підведенням теплоти |
за способом здійснення робочого циклу |
• чотиритактні
з наддувом і без наддуву; • двухтактные
з наддувом і без наддуву. |
|
|
за способом займання робочої суміші |
•
з іскровим запаленням; •
із займанням від стискування; •
із займанням газового палива від невеликої дози дизельного
палива займистого від стискання; • з форкамерно-факельным
запаленням |
|
за родом використовуваного палива |
•
легкі рідкі палива нафтового походження (бензин, газ);
•
важкі рідкі палива нафтового походження (мазут, солярова
мастило, дизельне паливо); •
газове паливо (природний газ, зріджений газ нафтового
походження, біогаз); •
альтернативні палива (спирти, водень, органічне мастило)
|
за конструкцією |
•
поршневі тронкові; •
поршневі крейцкопфі; •
поршневі траверси; •
поршневі барабанні; •
поршневі безшатунні; •
роторно-поршньові; •
газотурбінні й інші |
|
за способом регулювання залежно від навантаження |
•
з кількісним регулюванням; •
з якісним регулюванням; •
зі змішаним регулюванням |
|
за способом охолоджування |
•
рідинного; •
повітряного охолоджування |
|
•
електродвигуни; •
газотурбінні двигуни; •
силові агрегати з вільно-поршневим генератором газу |
Найбільш широко використовують у готельному господарстві
автобуси для здійснення перевезень своїх клієнтів.
Автобус (скорочення від автомобіль – омнібус) – автомобіль,
що вміщує більше 8 чоловік і призначений для перевезення пасажирів. Автобуси довжиною
менше 5,5 метрів називають мікроавтобусами (автобуси особливо малого класу), останнім
часом до мікроавтобусів відносять автобуси й мінівени місткістю від 9 до 16 пасажирів.
За призначенням на потреби готельного господарства виділяють
багато типів автобусів: вантажопасажирські, клубні (службові), туристські, екскурсійні.
Мотоцикли є не менш популярним видом транспорту, ніж автомобілі.
Мотоцикли використовують у готелях переважно для надання, наприклад, такої додаткової
послуги, як прогулянка в околицях курортних і рекреаційних готелів. За типами мотоцикли
можна поділити на класичні, спортбайки, чоппери й туристські мотоцикли, у т. ч.
ендуро.
Комментариев нет:
Отправить комментарий