Види матеріальної відповідальності
Матеріально-відповідальні
особи складів підприємств ресторанного
господарства
Матеріально-відповідальні особи
складів підприємств ресторанного господарства — завідуючі
складами складають товарно-грошові звіти, товарні звіти за формою та у порядку,
який встановлений для підприємств роздрібної торгівлі. Такий підхід
використовують ті склади, які ведуть облік товарів і продуктів за цінами
продажу. Якщо структурний підрозділ закладу ресторанного
господарства — склад веде облік товарів і
продуктів за цінами придбання, звітність матеріально-відповідальних осіб є
аналогічною звітності в оптових підприємствах.
Так, матеріально-відповідальні особи
складають звіти про рух товарів і тари на складі.
З
метою контролю за виконанням виробничих завдань матеріально відповідальними
особами кухні (виробництва), забезпечення збереження кооперативної власності і
своєчасного отримання інформації за операціями кухні, завідуючі виробництвом,
кухарі складають та передають до бухгалтерії у визначені терміни звіти.
Так,
при розмежуванні матеріальної відповідальності за товари і грошові кошти
складаються окремо товарні звіти (за формою товарно-грошових) та касові звіти.
В інших випадках матеріально -відповідальні особи кухні складають
товарно-грошові звіти. Терміни подання звітів завідуючих виробництвом, кухарів
визначаються дирекцією об'єднання ресторанного господарства або правлінням
споживчого товариства чи дирекцією підприємства.
Терміни,
порядок складання та подання звітів завідувачами виробництвом, кухарів у
бухгалтерію підприємства ресторанного господарства такі самі, як і у роздрібній
торгівлі.
Матеріально-відповідальні
особи буфетів, барів дрібнороздрібних підприємств складають звіти про рух
продуктів, товарів і тари за формою товарно-грошових
звітів.
Приймання звітів
матеріально-відповідальних осіб.
Звіти
матеріально-відповідальних осіб подаються у бухгалтерію, перевіряються,
приймаються працівниками бухгалтерії, затверджуються керівником підприємства та
підлягають бухгалтерській обробці.
При
перевірці звітів необхідно, перш за все, перевірити порядок їх заповнення з
формального боку. Особлива увага приділяється дотриманню порядку нумерації
звітів (з початку року або з початку місяця).
Бухгалтерія
не має права приймати документи, у яких не заповнені всі реквізити, немає дати
або дата не співпадає зі звітним періодом.
Якщо
в документах виявлені виправлення, слід перевірити обгрунтованість внесених
змін та наявність підписів осіб, які зробили виправлення. Зіпсовані документи,
які підкладені до звіту, повинні бути прокреслені.
Під
час приймання звітів матеріально-відповідальних осіб перевіряється своєчасність
оприбуткування отриманих цінностей від постачальників. Для цього слід
використовувати журнал реєстрації виданих, повернутих, використаних
довіреностей.
Особливу
увагу звертають на операції із внутрішнього переміщення товарів, продуктів (зі
складу на виробництво, з виробництва на склад, в буфет тощо).
Важливим
моментом під час приймання звітів матеріально-відповідальних осіб є перевірка
правильності застосування цін.
Звіти
матеріально-відповідальних осіб підлягають перевірці з точки зору правильності
здійснення підрахунків, визначення оборотів з надходження товарів, продуктів,
тари, вибуття та визначення залишків. Перевірені та в окремих випадках
виправлені звіти повинні бути затверджені керівником.
Відмітка
про приймання, перевірку і затвердження звіту і документів
1.Звіт з документами, поданий в бухгалтерію
________ 20__ р.
2.По звіту і прикладених до нього документах
ціни, таксування і підрахунки перевірені.
При перевірці звітів і документів виявлено

1.Ці помилки виправлені матеріально
відповідальною особою в оригіналі в копії звіту (або послано повідомлення N
______ )
2.Після виправлення звіту залишок на кінець
звітного періоду складає:
товарів
_______ грн. ______ коп., тари ______ грн. _____ коп.
3.Виправлений звіт з документами прийнятий
_________ 20__ р.
Бухгалтер
__________________________ Матеріально відпов.особа
____________________________ підпис
підпис
Звіт
затверджую: ____________________________________________ Голова правління
Керівник
підприємства
"___" __________ 20__ р.
Щодня або у встановлений підприємством термін
комірник (матеріальновідповідальна особа) складає товарний звіт про рух товарів і продуктів у коморі ( у тих цінах, в яких ведеться облік
у коморі ТМЦ).
У
товарному звіті вказуються залишки товарів і
тари на початок дня, котрі мають відповідати залишкам, зазначеним у попередньому товарному звіті. Після цього
заповнюються дані про надходження і вибуття товарів і тари за день.
При
цьому в хронологічному порядку відображаються всі прибуткові та видаткові
первинні документи із зазначенням дати, номера, вартості товарів і тари. Кожен
документ записується окремим рядком.
Слід
мати на увазі, що тара , котра є
первинною упаковкою товару і відпускатиметься покупцю разом з товаром,
обліковується в бухгалтерському обліку, і, отже відображається у звіті в графі
«Товар» за складовою вартості
товару.
При
невеликому асортименті тари (до 10 найменувань) на зворотному боці товарного
звіту заповнюється звіт про рух тари.Якщо тари в наявності більше
10
найменувань, тої складський облік ведеться в товарній книзі комірника (матеріально
відповідальної особи).
Підсумки
залишків, оборотів з надходження і
вибуття тари в грошовому вираженні у звіті про рух тари на зворотньому боці
товарного звіту повинні дорівнювати підсумкам її залишків, оборотів з
надходження і вибуття, відображеним на лицьовій стороні товарного звіту.
Питання для самоконтролю
1. Хто є матеріально-відповідальними особами складів підприємств ресторанного
господарства?
2. З якою метою завідуючі виробництвом, кухарі складають
звіти?
Комментариев нет:
Отправить комментарий