понедельник, 27 апреля 2020 г.

Техніка оформлення документів для обліку матеріальних цінностей


Мета: познайомити з бланками обліку матеріальних цінностей на кухні, технікою проведення інвентаризації, навчити технічно правильно заповнювати бланки звіту про рух товарів, виписувати одноденні забірні листи, робити товарно-грошовий звіт; формувати професійне вміння та навички у розрахунку сировини для планового випуску страв та документальному руху товару на кухні; розвивати навички самостійної роботи з бланками; виховувати уважність, спостережливість; почуття відповідальності за виконану роботу.
       Продукти харчування – один із важливих ресурсів кожного підприємства, тому документальне оформлення проступання, наявності і відпуск вказаних продуктів, страв, н/фабрикатів є досить відповідальним процесом, який повинен забезпечити необхідну інформацію як для обліку так і для контролю.
      Всі бухгалтерські документи повинні заповнюватись охайно, чітко. Майже всі бухгалтерські документи заповнюють через копірку. Один екземпляр залишається в однієї матеріальної особи, а інший передається іншій особі.
Продукти, які надійшли зі складу, переробляються на кухні або в інших цехах і поступають в зали або в магазини для реалізації. Готова продукція супроводжується також накладними або забірними листами (додаток № 5). В забірному листі вказують асортимент страв, їх кількість, вихід однієї порції, вартість, час відпуску та суму.
       В закладах громадського харчування (шкільних їдальнях, дитячих садках, лікарнях) ведеться ретельний облік руху товарів зі складу на кухню, з кухні на роздачу. Облік продуктів проводиться на спеціальних бланках «Звіт про рух товарів». В бланк записують весь перелік продуктів, які знаходяться на кухні, розносять їх кількість і суму в колонку «залишок» на 1.01 .
Всі накладні, які отримала матеріально відповідальна особа, на 1.01 розносять в колонку «Прибуток на 1.01», Продукти, які в цей день переробили (їх перелік знаходиться на бланках «Замовлення на приготування»), розносять в колонку «Видаток на 1.01». Потім розраховують залишок продуктів на 2.01. і розносять ці дані в колонку «залишок на 2.01».
Розрахунок проводиться таким чином.
Залишок на 1.01 + прибуток на 1.01 – видаток на 1.01 = залишок на 2.01.
Існують різні форми звітності і різні терміни. Звіт про рух товарів необхідно робити щоденно. Деякі звіти матеріально відповідальні особи роблять кожні 5-10 днів, щомісяця, поквартально. Для повної звітності необхідно скласти ще один звіт-товаро-грошовий .
Для цього матеріально відповідальна особа складає всі прибуткові накладні в наростаючому порядку і записує їх у верхню частину звіту, а забірні листи та видаткові накладні записує в другу частину звіту.
Записують дату виписаної або отриманої накладної, номер, загальну суму, потім розраховується сума прибутку за даний період, сума видатку і виводиться залишок на наступний день.
Сума залишку повинна співпадати з сумою залишку в звіті про «Рух товару».
Наприклад:
Організаці , їдальня ТОВАРО-ГРОШОВИЙ ЗВІТ
з 1 по 5 серпня
Матеріально-відповідальна особа _____________________________________


Надходження


 
Число
№ наклад.
Постачальник
Товар сума
Тара сума
1.
1.01
21
Хлібозавод
45
-
2.
1.01
305
Маслозавод
207
38,00
3.
1.01
128
Продкомора
3723
80,00
4.
3.01
39
СТ «Школярик»
302
-
5.
4.01
373
Торговельна база
1250
-
6.
5.01
32
Хлібозавод
25
-

Всього у надходженні:
5552,00
118,00


Видаток


1.
1.01
32
Забірний лист
327,15
-
2.
1.01
3
Накладна складу
-
80,00
3.
2.01
33
Забірний лист
350,00
-
4.
3.01
34
Забірний лист
372,00
-
5.
4.01
35
Забірний лист
387,00
-
6.
5.01
36
Забірний лист
405,00
-
7.
5.01
4
Магазин «Кулінарія»
127,00
-

Всього у видатку:
1968,15
80,00
Залишок на 6.01

4840,85
65,00

Підпис матеріально відповідальної особи ___________________________  
Маріально-відповідальна особа _____________________________________

 Реєстр        реалізованих        страв           являє           собою           перелік       виробів       власного виробництва, реалізованих закладом ресторанного господарства протягом певного часу. У реєстрі по кожній страві вказуються:
       найменування страви;
       ціна продажу 1 страви;
       кількість страв даного найменування, реалізована покупцем;
       сума виручки      від     реалізації    страви         даного
найменування. 
          Реєстр         реалізованих        страв           складаеться          на           підставі       Z-звіту        ЕККА
терміни, визначені підприемством, наприклад 1 раз на 10 днів.
ТОВ «Ресторан» Ромашка»
       (підприемство)
Індефікаціний код
ЄДРПОУ        14204425   
                  Реєстр реалізованих страв                       З 01.07 по 10.07.2014 р.

з/п     Найменування   страви   Ціна 1 страви     Кількість               Сума,грн
 1       Бутерброд із сиром       10,00                       21                              210.00
2        Яєчня з шинкою 15,00                               16          240.00
                                    
          Разом                        _                                     -          460.00

         Склав                              Дегтярьова О.Л.
                      (підпис)              (прізвище ініціали)

Оскільки страви складаються   з компонетів (продуктів), то з метою обліку руху продуктів доцільно на підставі калькуляційних карток   розбивати страви, реалізовані покупцям, на продукти, що їх складають , і тим самим визначати суму і кількість продуктів, що підлягають списанню з виробництва (кухні) на реалізацію.
Облік продуктів, реалізованих покупцям у складі страв, може бути організовано у реєстрі обліку продуктів на кухні, в якому крім інформації про кількість реалізованих продуктів також доцільно відображати залишки продуктів на кухні на початок дня і на кінець періоду а також надходження продуктів на кухні. Реєстр ведеться  в кількісно-сумовому вираженні. Дані до реєстру обліку руху продуктів на кухні можна заносити щодня або визначенні проміжки часу, наприклад 1 раз на 10 днів тощо.
Аналогічним чином рекомендується вести облік десерту.
ТОВ «Ресторан» Ромашка»
(підприємство)
Індентифікаційний код 
ЄДРПОУ                    14204425      

   
Реєстр обліку продуктів на кухні










Склав                                                    Дегтярьова О.Л.
(підпис)                                             (прізвище ініціали)
Крім того, з метою контролю за рухом продуктів і товарів на кухні та в барі по кожному з цих підрозділів матеріально -  відповідальними особами в терміни встановлені підприємством,складаються товарні звіти , інформацію яких доцільно узагальнити  у зведеному звіті.
          Відпуск готової продукції з виробництва.
Відпуск готової продукції з виробництва на реалізацію здійснюється   на підставі таких первинних документів: дених забірних аркушів, накладних, а в разі відпуску готової продукції стороннім організаціям – накладних на відпуск на сторону. Документи  на відпуск виписуються у двох примірниках. Перший примірник залишаеться у завідуючого виробництвом, а другий – у працівника (покупця), який отримав продукцію. У закладах ресторанного господарства  документальне оформлення відпустку готових виробів з виробництва на роздачу залежить від розташування роздавальної.
       Оформлення денного забірного листа.
Як правило  бланки денних забірних листів видаються бухгалтерією  завідуючому виробництвом  ( бригадиру) щодня  (на передодні дня  торгівлі) під роспис, нумеруються   і рееструються в спеціальному журналі.
При  видачі  бланків денних забірних листів працівник  бухгалтерії  зазначає в журналі дату видачі, прізвище та ініціали  матеріально -  відповідальної особи, яка отримала  бланки документів, їх найменування , кількисть і номери .
 На кожному  примірнику  забірного листа  бухгалтерією  вказується  сума ліміту денного відпустку продуктів цій матеріально - відповідальній особі. Перший примірник забірного листа передається особі, яка одержала продукцію і разом з товарним звітом здає його до бухгалтерії підприємства. Другий примірник разом зі звітом про рух продуктів і тари на кухні надходить до бухгалтерії від завідуючого виробництвом.
За наявності декількох денних забірних листів (накладних) на відпуск із кухні страв рекомендується  скласти опис деннихзабірних листів або накладних .


У денному збірному листі вказується найменування виробів (страв),продажа ціна виробів, реалізовані до кінця дня не в повному обсязі, підлягаютьповерненю у виробництво і вказуеться в грвфі «повернено».
Якщо роздавальна відокремлена від виробництва, відпуск продукції кухнею  на роздачу оформляеться денними збірними листами, що складається у двох примірниках . Облік денних забірних листів.
Денні забірні листи виписуються ,  якщо відуск готової продукції протягом дня відбуваетєся неодноразово. Якщо готова продукція відпускається один раз на день ,її відпуск,як правило ,оформляється не денними забірними ,а накладними (на внутрішне переміщення).
 У сучасних умовах інформацію про кількість страв і купованих товарів,реалізованих покупцем, можна отримати зі звітів ЕККА. При цьому облік реалізації  у закладі ресторанного господарства доцільно організувати таким чином.
                    Інформація про обсяг реалізованих покупцем кулінарних виробів
власного виробництва і купованих товарів за місяць нагромаджується в реєстрі товарообороту, до якого щодня заноситься загальна сума виручка від реалізації з  Z-звіту ЕККА. Причому сума виручки розбивається на виручку від реалізації виробів власного виробництва (виробів кухні) і виручку від реалізації купованих товарів. У свою чергу виручка від реалізації купованих товарів поділяється на виручку від реалізації десерту і виручку від реалізації спиртного.
 Поділ кількості реалізованих купованих товарів на кількість реалізованого десерту і спиртного доцільний через стягування збору на розвиток виноградства, садівника і хмелярства, установленого Законом України «Про збір на розвиток виноградства,садівництва і хмелярства» від 09.04.99.№587-XIV (далі-Закон №587). 
Так, згідно із Законом№587субє’кти підприємської діяльності , які реалізують в оптово - розбірній торговельній мережі алкогольні напої та пиво, повинні сплачувати збір у розмірі 1% виручки, отріманої  від реалізації алкогольних напоїв і пива. Вартість реалізованого покупцям спиртного, відображена у графі 7 «Спиртне» реєстру товарообороту, буде об’єктом для обкладання цим збором.
ТОВ»Ресторан»Ромашка»
Реєстр         реалізованих        страв           являє           собою           перелік       виробів       власного виробництва, реалізованих закладом ресторанного господарства протягом певного часу. У реєстрі по кожній страві вказуються:
       найменування страви;
       ціна продажу 1 страви;
       кількість страв даного найменування, реалізована покупцем;
       сума виручки      від     реалізації    страви         даного
найменування. 

          Реєстр         реалізованих        страв           складаеться          на           підставі       Z-звіту        ЕККА

терміни,визначені підприемством, наприклад 1 раз на 10 днів.

Оскільки страви складаються  з компонетів (продуктів), то з метою обліку руху продуктів доцільно на підставі калькуляційних карток  розбивати страви, реалізовані покупцям, на продукти, що їх складають ,і тим самим визначати суму і кількість продуктів, що підлягають списанню з виробництва (кухні) на реалізацію.

      Облік продуктів, реалізованих покупцям у складі страв, може бути організовано у реєстрі обліку продуктів на кухні, в якому крім інформації про кількість реалізованих продуктів також доцільно відображати залишки продуктів на кухні на початок дня і на кінець періоду а також надходження продуктів на кухні. Реєстр ведеться  в кількісно-сумовому вираженні. Дані до реєстру обліку руху продуктів на кухні можна заносити щодня або визначенні проміжки часу, наприклад 1 раз на 10 днів тощо

                              Контрольні запитання.             

1.       На підставі яких первинних документів здійснюється відпуск готової продукції з виробництва?
2.       У скількох примірниках виписують документи на відпуск продукції?
3.       Який оформлюється документ, якщо роздавальна відокремлена від виробництва?
4.       Що вказується в денному забірному листі?
5.       Як проводиться видача та реєстрація денних забірних листів?
6.       Що являє собою реєстр реалізованих страв?
7.       Яким чином проводиться облік продуктів, реалізованих покупцям у складі страв?

8.       В якому документі  і в якому обліку узагальнюється рух продуктів і товарів на кухні та в барі? 

Комментариев нет:

Отправить комментарий