вторник, 5 апреля 2022 г.

21- К ОБЛІК,КАЛЬКУЛЯЦІЯ І ЗВІТНІСТЬ Тема ПОНЯТТЯ ПРО ЦІНИ,ВИДИ ЦІН

 



               ПОНЯТТЯ ПРО ЦІНИ,ВИДИ ЦІН

 Ціноутворення та калькуляція у закладах  ресторанного господарства

Ціна і ціноутворення посідають провідне місце у економіці. Від рівня цін залежить існування виробництва. Ціна має велике значення для споживача. Так, надмірна ціна може стати перешкодою для придбання сировини, а отже й для реалізації інтересів споживачів. Ціни є одним із найдавніших важелів на рівні суспільства, підприємств, споживачів. Вони забезпечують поєднання економічних інтересів, сприяють підвищенню ефективності господарювання. Ціна є грошовим вираженням вартості товару тільки в разі існування рівноваги між попитом і пропозицією.

                                   Поняття про ціни, види

Ціна- це грошова сума, що сплачується за конкретний товар




 Закупівельні ціни -Застосовують при розрахунках за продану сільськогосподарськими товаровиробниками сільськогосподарської продукції

 


Порядок розрахунку суми націнок та продажної ціни на сировину

Оцінка сировини при включенні її в калькуляцію продажних цін є одним із важливих питань ціноутворення на підприємствах ресторанного господарства. Методика оцінки сировини безпосередньо пов’язана з проблемами здешевлення вартості харчування, стабільності продажних цін на страви і кулінарні вироби, спрощення калькуляції і бухгалтерського обліку.

Щоб відмінити зайву дробність в оцінці сировини, були введені середньозважені ціни. В даний час оцінка продуктів і товарів за середньозваженими цінами використовується не на всіх підприємствах ресторанного господарства.

Середньозважені ціни встановлюються як на окремі однойменні види сировини, без врахування сортності, так і на середньогрупові. Наприклад, на м'ясо середньозважені ціни встановлюють по виду продукту (яловичина, баранина, свинина) незалежно від категорії вгодованості; на рибу – по виду, обробці, назві, але без поділу на розміри і сорти; на масло тваринне – одна ціна незалежно від сортів; на макаронні вироби – одна ціна незалежно від назви і сортів.

В зв’язку з тим, що на підприємстві продукти оприбутковують і вираховують по продажним цінам, виникає необхідність у вираховуванні продажної середньозваженої ціни. Для отримання продажної середньозваженої ціни до вже вирахуваної добавляють націнку підприємства ресторанного господарства у встановленому розмірі. 

Наприклад, в кафе за минулий рік поступили макаронні вироби: макарони звичайні І-го ґатунку 1000 кг по ціні 3.00 грн. за 1 кг; вермішель любительська вищого ґатунку 500 кг по ціні 4.00 грн. за 1 кг; локшина домашня 1-го ґатунку 300 кг по ціні 3,50 грн. за 1 кг. Націнка підприємства – 35%.

 

Середньозважена ціна макаронних виробів буде становити:

3,00х100кг+4,00х500кг+3,50х300кг =   6050     =3,36грн

                  1000+500+300                       1800

Розрахуємо націнку підприємства ресторанного господарства (35%):

3,36 грн. – 100%

 х грн.      – 35%

 х =      1,18 грн.

 

Продажна середньозважена ціна буде становити:

3,36 грн.  +1,18 грн.  =4,54 грн.

 


Комментариев нет:

Отправить комментарий