ПОНЯТТЯ ПРО ЦІНИ,ВИДИ ЦІН
Ціноутворення та калькуляція у закладах ресторанного господарства
Ціна
і ціноутворення посідають провідне місце у економіці. Від рівня цін залежить
існування виробництва. Ціна має велике значення для споживача. Так, надмірна
ціна може стати перешкодою для придбання сировини, а отже й для реалізації
інтересів споживачів. Ціни є одним із найдавніших важелів на рівні суспільства,
підприємств, споживачів. Вони забезпечують поєднання економічних інтересів,
сприяють підвищенню ефективності господарювання. Ціна є грошовим вираженням
вартості товару тільки в разі існування рівноваги між попитом і пропозицією.
Поняття
про ціни, види
Ціна- це грошова сума, що сплачується за конкретний товар
Порядок
розрахунку суми націнок та продажної ціни на сировину
Оцінка
сировини при включенні її в калькуляцію продажних цін є одним із важливих
питань ціноутворення на підприємствах ресторанного господарства. Методика
оцінки сировини безпосередньо пов’язана з проблемами здешевлення вартості
харчування, стабільності продажних цін на страви і кулінарні вироби, спрощення
калькуляції і бухгалтерського обліку.
Щоб
відмінити зайву дробність в оцінці сировини, були введені середньозважені ціни.
В даний час оцінка продуктів і товарів за середньозваженими цінами
використовується не на всіх підприємствах ресторанного господарства.
Середньозважені
ціни встановлюються як на окремі однойменні види сировини, без врахування
сортності, так і на середньогрупові. Наприклад, на м'ясо середньозважені ціни
встановлюють по виду продукту (яловичина, баранина, свинина) незалежно від
категорії вгодованості; на рибу – по виду, обробці, назві, але без поділу на
розміри і сорти; на масло тваринне – одна ціна незалежно від сортів; на
макаронні вироби – одна ціна незалежно від назви і сортів.
В
зв’язку з тим, що на підприємстві продукти оприбутковують і вираховують по
продажним цінам, виникає необхідність у вираховуванні продажної
середньозваженої ціни. Для отримання продажної середньозваженої ціни до вже
вирахуваної добавляють націнку підприємства ресторанного господарства у
встановленому розмірі.
Наприклад,
в кафе за минулий рік поступили макаронні вироби: макарони звичайні І-го
ґатунку 1000 кг по ціні 3.00 грн. за 1 кг; вермішель любительська вищого
ґатунку 500 кг по ціні 4.00 грн. за 1 кг; локшина домашня 1-го ґатунку 300 кг
по ціні 3,50 грн. за 1 кг. Націнка підприємства – 35%.
Середньозважена ціна макаронних виробів буде становити:
3,00х100кг+4,00х500кг+3,50х300кг = 6050 =3,36грн
1000+500+300 1800
Розрахуємо націнку
підприємства ресторанного господарства (35%):
3,36 грн. – 100%
х грн.
– 35%
х = 1,18 грн.
Продажна середньозважена
ціна буде становити:
3,36 грн. +1,18
грн. =4,54 грн.
Комментариев нет:
Отправить комментарий