ТЕМА 2
МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ БАРІВ
План
2.
1.Організація
постачання в барах
2.2. Склад і характеристика приміщень
2.
3.Обладнання
бару, призначення, характеристика
2.4. Характеристика посуду та інвентарю
Міні-лексикон
Ashtray - попільничка
Barglass - бокал для змішування, в якому готують
більшість коктейлів, виготовлення яких не потребує шейкера.
Barspoon - ложка для змішування.
Before
Dinner Cocktails -
напої для аперитива.
Blender - миксер.
Bottle
Opener - відкривач
для пляшок
Boston
Shaker -
американський шейкер, що складається із двох частин Bowl - металева або скляна чаша.
Coaster - підставка під бокал. Cork
Screw - штопор. Сuр - чаша для
пунша.
Dash - декілька крапель, одиниця вимірювання в
барі
Decanter - графін, в який переливають старе вино
із осадом.
Float – маленькі кількості, які обережно
виливають у коктейль (як правило, міцний алкоголь)
Frosted
glass -
дуже охолоджений бокал.
Glass - стакан, бокал.
Ice
Bucket -
ємність для зберігання льоду Ice-Crusher
- млин для подрібнення льону.
Ice
Pick -
ніж для колки льоду
Ice
Scoop -
совок для льоду
Jigger - мірний стакан, один джиггер
дорівнюється 1 1/2 унції
Knife - ніж
Label - етикетка Measure - мірний стакан.
Mug - пивна кружка.
Optic - дозатор.
Stirrer
- коктейльна паличка.
Tongs - щипці
2.1.Організація постачання в барах
Раціональна організація постачання
підприємств сировиною, напівфабрикатами та матеріально-технічними засобами є
важливою частиною забезпечення та ритмічної роботи підприємства.
Вимоги до постачання:
•
Відповідної
якості;
•
Оптимальний
вибір постачальників та своєчасне укладання з ним договорів; • Вчасне
та ритмічне завезення продукції, без порушення графіків постачання.
Підприємства
–виробники – основні джерела постачання
1.
Виробники
товарів різної форми власності: державні акціонерні товариства, об’єднання,
приватні форми, які виробляють харчові продукти, алкогольні та безалкогольні
напої.
2.
Підприємства
можуть проводити закупівлю на ринках, у магазинах, на оптових ринках.
3.
Багато
підприємств проводять постачання сировини та продуктів через посередників, у
ролі яких виступають оптові бази.
Оптові
бази бувають:
1.
Вихідні
– організовують процес просування товару з пунктів виробництва до пунктів
споживання. Вони здійснюють оптовій продаж товарів великими партіями оптовим та роздрібним підприємствам.
2.
Торгово-закупівельні
– розміщуються в районах, де багато підприємств-виробників накопичують товари
для продажу їх у місцях споживання.
3.
Торгові
– знаходяться в місцях споживання. Вони закуповують товар у виробників та
продають його роздрібним підприємствам.
Договір
на поставку є
основним документом, який визначає права та обов’язки сторін щодо постачання
всіх видів продукції. Договір, як правило, має 4 частини:
-
преамбула
(ввідна частина);
-
предмет
договору;
-
доповнюючи
умови договору; - інші умови договору.
Форми доставок товару:
✓
Складська
форма –
коли товар проходить декілька складів
від виробника до споживача.
✓
Транзитна
форма – постачання передбачає прямі зв’язки «підприємство - постачальник»,
минаючи оптові бази.
✓
Централізована
форма –
доставка товару на підприємство здійснюється силами та засобами постачальників.
✓
Децентралізована
форма – вивезення товару здійснює підприємство,
використовуючи свій транспорт.
2.2.
Склад і характеристика приміщень
Склад приміщень підприємств ресторанного
господарства встановлюється та регулюється певними вимогами СніП.
Розрізняють такі основні групи приміщень:
Складська
група – призначена
для тимчасового зберігання продуктів та сировини в морозильних камерах і сухих
приміщеннях з відповідними режимами зберігання.
Виробнича
група – призначена
для переробки сировини та відпуску готової продукції. Складається з: основних
цехів (заготівельні та доготівельні), спеціалізованих (кондитерського),
допоміжних приміщень (мийна та хліборізальна).
Торгова
група – призначена
для реалізації готової продукції та організації її споживання.
Адміністративно-побутова
група – призначена
для забезпечення задовільних умов праці та відпочинку працівників підприємства
(кабінет директора, бухгалтерія, гардероб персоналу).
Склад та площі приміщень. До торгової
групи приміщень відносять: зал бару, вестибюль з гардеробом, мийну столового
посуду, туалетні кімнати та умивальники для відвідувачів. Норми площі на одно
місце у барах, складають: пивний бар із самообслуговуванням – 1,5 м², пивний
бар з обслуговуванням офіціантами – 1,4 м², винний бар – денний -1,8 м²; нічний
– 2,1-2,3 м².
Кількість виробничих приміщень залежить
від типу бару, кількості місць у залах, методу та форми обслуговування, виду
сировини, яка використовується. До виробничих приміщень відносять: виробничі
цехи, підсобні приміщення, мийні кухонного посуду.
До складських приміщень відносять – охолоджувальні камери, комори для зберігання сухих продуктів, комори для інвентарю і тари. До адміністративно – побутових приміщень відносять: кабінет адміністратора, гардероб, душові кімнати персоналу, білизняна, приміщення персоналу.
Комментариев нет:
Отправить комментарий