четверг, 9 февраля 2023 г.

ГП 26 ГРС- Ф УСТАТКУВАННЯ ЗГРГ ТЕМА Підіймально-транспортне устаткування

 


Підіймально-транспортне устаткування 

Призначення і класифікація підіймально-транспортного устаткування

Підіймально-транспортне устаткування – це машини і механізми, призначені для механізації робіт при навантаженні і розвантаженні сировини, продуктів і матеріалів під час їх приймання і зберігання, переміщення цих об’єктів усередині закладу, транспортуванні готової продукції до місця реалізації, транспортування інвентарю та різного устаткування.

Класифікація підіймально-транспортного устаткування

За загальними експлуатаційно-технічними ознаками

Найпростіші засоби механізації

це пристрої (машини, механізми), які дозволяють проводити лише одну ван­тажопідіймальну чи транспор­туючу операцію (вони зазвичай мають ручний механічний чи гідравлічний привід)

Підіймально-транспортні машини

мають складну багатоприводну конструкцію

За функціональним призначенням

Вантажо-підіймальне

призначене для підіймання і опускання вантажів. Відносяться: лебідки, талі, тельфери, ліфти, підйомники, елева­тори, зрівнювальні площадки

Транспортуюче

призначене для переміщення вантажів на одному рівні на значну відстань. До цієї групи входять: транспортери (конвеєри), гравітаційні установки, вантажні візки

Вантажо-розванта-жувальне

використовується при виконанні робіт в складських приміщеннях і може забезпечити одночасне підіймання і переміщення вантажів на невеликі відстані. Відносяться: навантажувачі, штабелери

За видом привідного пристрою

З ручним приводом

лебідки і талі з ручним приводом, ручні вантажні візки

З механічним приводом

їх роботу забезпечують електродви­гуни, двигуни внутрішнього згорання (лебідки і талі з механічним приводом, тельфери, транспортери, ліфти, підйомники та ін.)

Гравітаційні

вантаж переміщується під дією власної ваги (роликові транспортери, спуски)

За принципом роботи:

Періодичної дії

пристрої працюють циклічно, переміщуючи вантаж через певний інтервал часу. Робочий цикл машини періодичної дії складається з захоплення вантажу, переміщення його до місця укладання, віддачі вантажу і холостого ходу за його черговою порцією. До машин періодичної дії відносяться візки, підйомники, ліфти і т.п.

Безперервної дії

пристрої здатні переміщати вантаж безперервним потоком. Несучі частини цих машин здійснюють безперервний рух без зупинок для захоплення і передачі вантажу. До машин безперервної дії, які застосовують ся на підприємствах ресторанного господарства, відносяться конвейєри.

Машини і механізми періодичної дії

Для переміщення вантажів на малі відстані (до 100 м) при неве­ликих обсягах робіт у закла­дах ресторанного господарства і торгівлі застосовуються візки. Перевагами цих пристроїв є їх маневреність і простота конструкції. поширені ручні візки без системи піднімання вантажу і візки з гідравлічною системою піднімання вантажу.

Ручні візки без системи піднімання вантажу призначені для переміщення вантажів в середині виробничих і складських приміщень. Вони складаються з робочої поверхні для розміщення вантажів, форма і розміри якої визначається призначення візка, і ходової частини. Для переміщення візків до її рами прикріплюється ручка. Ступінь маневреності візків залежить від розміщення і кількості поворотних коліс.

Ручні візки:



а – для пакетованих вантажів; 



б – з платформою



в – гідравлічні; 



г – з підіймальною платформою

Гідравлічні візки (рис. 78, в) використовуються для завантаження, розвантаження, переміщення і штабелювання вантажів, розміщених на піддони. Складаються з корпусу, двох вил, двох передніх поворотних і двох задніх поворотних коліщат і підіймального механізму з рукояткою. Рукоятка слугує для управління підіймальним механізмом і руху візка. Його з опущеними вилами підводять під піддон і здійснюють декілька качальних рухів рукояткою. Підіймальний пристрій припіднімає раму з вилами, а разом з нею і вантаж на висоту не бішу 125 мм. Після зупинки візка натискають на важіль вимкнення підіймального механізму, встановлений на рукоятці, і рама плавно опускається.

Візки з підіймальною платформою (рис. 78, г) призначені для перевезення, піднімання і опускання різних вантажів. Візок складається з рами, підіймальної вантажної платформи і ручного приводу. Рама візка встановлена на чотирьох колесах, з яких два задніх – поворотні.

Вантажна платформа на роликах переміщується по вертикальних направляючих рами. При обертанні рукоятки приводу за годинниковою стрілкою рух передається на ланцюгову передачу, яка піднімає платформу разом з вантажем по направляючим. При обертанні рукоятки проти годинникової стрілки платформа під дією власної маси опускається. Переміщувати візки дозволяється тільки при опущеній платформі.

Талі є найпростішим вантажопідіймальним пристроєм, що підвішуються до високо розташованих опор і застосовується для перевантаження невеликих тяжких вантажів. Талі бувають ручними та електричними, а по конструкції передавального механізму - черв'ячними і шестеренними (рис. 79). В закладах ресторанного господарства при прийманні сировини і продуктів знаходять застосування електроталі.

Електротельфери застосовуються для підйому і одночасного транспортування вантажів на відстані до 200 м по монорейкових шляхах. Електротельфер складається з двох основних частин (рис. 80): вантажопідіймального механізму (електроталі) і ходового візка. Крюк вантажний за рахунок приводу піднімається і опускається разом з вантажем при управлінні з кнопочної станції . Електроталь переміщається по монорельсу на роликах , які приводяться в обертання від приводу.


Електричні талі та тельфери вантажопідйомністю 1…5 т оснащуються двома гальмами - електромагнітним й вантажноупорним, вантажопідйомністю 0,25 і 0,5 т - тільки електромагнітним гальмом.

Машини безперервної дії

Транспортуючі машини безперервної дії переміщають вантажі безперервним потоком. До них відносяться конвеєри (транспортери) з гнучким тяговим органом і без такого. У закладах ресторанного господарства знаходять застосування стрічкові, ланцюгові і роликові конвеєри.

Стрічкові конвеєри призначені для переміщення в горизонтальному і похилому напрямках сипучих і упакованих вантажів. Конструктивно стрічкові транспортери підрозділяються на пересувні і стаціонарні. Стаціонарні застосовуються в лініях сортування овочів на заготівельних і овочепереробний підприємствах (рис. 81 а).

По конструкції опорних елементів, що підтримують стрічку, транспортери можуть бути роликові й безроликові. У першому випадку робоча гілка стрічки, що несе вантаж, спирається по всій довжині на роликові опори, у другому - на нерухому гладку поверхню «столу». За формою поперечного перерізу робочої гілки стрічки транспортери можуть бути з плоскою і жолобоподібною стрічкою.У роликових транспортерах форма стрічки забезпечується конструкцією роликових опор, а в безроликових - конфігурацією опорної поверхні «столу».


а



б



Рис.  Транспортери:

а

а

– стрічкові; б- роликові

На рамі стрічкових конвеєрів монтуються такі загальні вузли: приводний (ведучий) і ведений (натяжний) барабани, приводний пристрій, що складається з електродвигуна і редуктора, роликів, що підтримують робочу і холосту (ненавантажену – нижню) частину стрічки.

Стрічка є тяговим і одночасно несучим елементом. Вона виготовляється шириною 300,400,500,650, 800,1000. 1200, 1400, 1600 мм і товщиною до 12 мм. Найбільше розповсюдження отримали стрічки з прогумованих бавовняних, капронових, лавсанових і алкідних тканин. У важконавантажених конвеєрах використовуються конвеєрні стрічки, посилені сталевими тросами.

Ведучий і ведений барабани стрічкових конвеєрів представляють собою порожнисті металеві циліндри із чавуну, сталевої труби або зварені зі сталевого листа. У стаціонарних стрічкових конвеєрів довжиною 20 м і більше для запобігання обертання перекосів стрічки барабани мають бочкоподібну форму. Щоб запобігти зісковзування стрічки, барабани виготовляються на 50-100 мм ширше стрічки. Швидкість стрічки має встановлені практикою допустимі межі 0,5…1,6 м / с.

Ланцюгові конвеєри в порівнянні із стрічковими призначені для переміщення більш важких вантажів. Вони також можуть використовуватися у випадках, коли потрібні складні траєкторії переміщення вантажів або контакт тягового органу з агресивним середовищем. Конструктивно такі конвеєри можуть бути виконані з горизонтальними і похилими (аж до вертикальних) ділянками. Тяговим органом в них є одна або дві замкнуті ланцюги (металеві або пластмасові), що рухаються паралельно. На тяговому органі можуть бути закріплені пластини (пластинчасті конвеєри), скребки (серебкові), лотки (лоткові), штовхачі та інші елементи, що забезпечують переміщення різних вантажів.

В роликовихконвеєрах (рольгангах) ролики отримують обертання від електроприводу, що складається із двигуна і редуктора(рис. 81 б). Рух передається роликам через ланцюгову передачу чи зубчасті конічні пари

      Тема 12. Підйомно-транспортне устаткування. Технологічні автомати та механізовані лінії

Лекція 22.  Класифікація, призначення, характеристика, правила експлуатації підйомно-транспортного устаткування та його основні елементи і механізмів.           

Комментариев нет:

Отправить комментарий