ТЕМА 3
ОРГАНІЗАЦІЯ
ОБСЛУГОВУВАННЯ СПОЖИВАЧІВ
План
3.1.Обов’язки бармена та вимоги до його
роботи
3.2. Підготовка до обслуговування гостей
Міні-лексикон
Бармен
– це людина, що
експлуатує бар відповідно до правил і атмосфери закладу, має низку професійних
обов’язків: вітає, інформує, дає раду своїм гостям, приймає і виконує їхні
замовлення. Barlist - меню. Bartender - бармен. to Blend - змішувати віскі різних видів
і витримки, вироблених на різних винокурнях із різних інгредиєнтів.
3.1.Обов’язки
бармена та вимоги до його роботи
Бармен
– це людина, що експлуатує бар відповідно до правил і атмосфери закладу, має
низку професійних обов’язків: вітає, інформує, дає раду своїм гостям, приймає і
виконує їхні замовлення.
Два
принципових стимули, що мотивують його поводження, - це рентабельність бару і
задоволення гостя.
Обов’язки бармена
➢
Бармен
стежить за тим, аби напої які подає він чи його підлеглі, відповідали смаку
гостя а також правилам гігієни і безпеці та були приготовлені і подані
відповідно до стилю і в дусі закладу.
➢
Бармен
стежить за запасами напоїв, вирішує питання закупівлі продуктів і устаткування,
також підтримує його у робочому стані, контролює касові операції, бере участь у
складанні карти бару.
➢
Бармен
перевіряє запаси посуду, стежить за відкриттям приміщення, проводить
інвентаризацію.
Бармен має володіти бездоганними манерами
і дотримуватися правил етикету:
•
Не теревенити зі своїми колегами;
•
Уміти слухати своїх гостей і підтримувати
з ними розмову, але завжди дотримуватися дистанції;
•
Бути здатнім зменшувати дозу алкоголю
сп’янілому гостю і відмовитися від замовлення п’яного, котрий можу бути
небезпечним;
•
Поважати конфіденційність своїх гостей;
•
Знати вихід зі скрутних становищ
•
Бути ініціативним і допитливим у деталях
(заміна попільниць, пропозиція вогню своїм гостям, постійно прибирання робочого
місця і т.д.)
Вимоги до бармена:
Психофізіологічні:
▪
Швидкість
реакції, швидкість виконання мислення, координація рухів обох рук;
▪
Стійкість
уваги, самовладання витримка;
▪
Моторна
пам'ять, здатність до швидкого переміщення уваги;
▪
Психологічна
підготовленість, сумлінність, доброзичливість, привітність.
Санітарні:
▪
Завжди
бути чисто і бездоганно одягненим, у начищеному взутті, тримати свої руки в
повному порядку, бути свіжовиголеним, а якщо користуватися одеколоном, то в
міру;
▪
Суворо
виконувати правила безпеки, викладені у Посібнику з експлуатації устаткування,
що є в барі за стійкою та у залі;
Кваліфікаційні:
▪
Професійна
підготовка, знання асортименту і рецептури, технологію приготування, правила
оформлення і подавання алкогольних, слабоалкогольних коктейлів, напоїв, а також
закусок, страв і кондитерських виробів;
▪
Знання
правил міжнародного етикету, специфіки і техніки обслуговування іноземних
споживачів (для працюючих у барах класу «люкс» і «вищий»);
▪
Знання
іноземної мови міжнародного спілкування в межах міжнародного мінімуму;
▪
Відмінне
знання рецептів усіх класичних коктейлів, їхніх пропорцій і варіантів, а також
фірмових коктейлів закладу, знання смаку всіх пропонованих ним напоїв;
▪
Знання
правил експлуатації контрольно-касових апаратів, порядок оформлення рахунків і
розрахунків по них зі споживачами;
▪
Знання
видів інвентарю, столового посуду, приборів, устаткування, що використовується
під час приготування і відпускання напоїв та закусок;
▪
Знання
правил експлуатації відео- і звуковідтворюючої апаратури;
▪
Знання
номерів телефонів виклику таксі, міліції, швидкої допомоги, пожежної команди і
т.д.
3.2.Підготовка
до обслуговування гостей
1. Підготовка
до відкриття –
займає майже третину робочого часу.
•
прибирання
(ввечері);
•
протирання
вологою ганчіркою підлоги (перед початком роботи); • провітрювання приміщення;
•
перевірка
справності механічного, теплового і холодильного обладнання;
•
перевірка
справності касового апарату (заправлення касової стрічки, звіряння показників
лічильників, встановлення відповідної дати).
2. Підготування
та оформлення вітрини
•
зліва
направо у верхньому ряду – високосортні напої (коньяки, віскі, ром, джин,
горілка) і горілчані вироби сувенірного призначення
•
зліва
направо у нижньому ряду слабоалкогольні
та безалкогольні напої.
3. Підготування
продуктів
• нарізування фруктів кубиками, кружальцями
• підготування апельсинів, лимонів
• приготування харчового льоду;
• приготування цукрового сиропу
• підготування консервованих оливок, маслин.
4. Підготування
келихів
• натирання
келихів; • оформлення ободка.
5. Підготування
додаткового інвентарю
• ручка для записів;
• запальничка;
• відкривачка для пляшок і «помічник
офіціанта».
Способи продажу напоїв
1.
Ефективними
е тоді коли замовляє напій, якого немає на барі. В даному випадку бармен
повинен запропонувати гідну заміну, а не обмежуватися відмовою.
2.
Реклама
більш дорогого напою. Наприклад, якщо гість замовляє шампанське, то бармен
повинен запропонувати в першу чергу дороге французьке шампанське.
3.
Найбільш
ефективна політика продажу напоїв виглядає наступним чином: у годи «пік»
вигідніше продавати дешеві напої, бармен працює біля передньої стійки бару;
4.
У
спокійні години на початку робочого дня і тоді, коли наплив відвідувачів
зменшується бармен продає більш дорогі напої, тобто ті, що стоять на полицях
заднього бару.
Порядок і форми розрахунку.
Техніка виконання
чисельних замовлень гостей. Контроль за обігом грошових коштів у барах
здійснюється за допомогою:
-
касових
книг обліку
-
контрольно-касових
апаратів
-
контрольно-касових
комп’ютерних програм
Техніка виконання численних замовлень
➢
Перегрупування
напоїв за їхнім вмістом, тобто об’єднання декількох напоїв з однаковими
інгредієнтами з різних замовлень.
➢ Перегрупування напоїв залежно від тривалості приготування й технологічних особливостей.
Комментариев нет:
Отправить комментарий