Практична робота . Ресторанне господарство як складова частина
індустрії гостинності: розвиток, концепція, класифікація
Мета:
ознайомитися з ринком ресторанних послуг.
Завдання:
вивчити класифікацію та характеристику підприємств ресторанного господарства.
Навчальні завдання
1. Класифікація
підприємств ресторанного господарства.
2. Характеристика
типів підприємств ресторанного господарства.
3. Комплекс
послуг закладів ресторанного господарства.
4. Види
діяльності ресторанів: фронт-хаус і бек-хаус.
Знайти в лекційному курсі, літературних та
Інтернет-джерелах відповіді на поставлені навчальні завдання.
Тести
1. Виробництво продукції, реалізація та організація
споживання належать до __________ функціонування підприємств ресторанного
господарства.
а) галузевих
особливостей;
б)
особливостей організаційно-економічного характеру;
в)
особливостей соціального характеру.
2. Залежність асортименту продукції від контингенту
споживачів, сезону, попиту, наявності сировини та продуктів у коморах – це одна
із багатьох особливостей ________ характеру.
а)
галузевого; б)
організаційно-економічного; в)
соціального.
3. Залежність режиму роботи закладів від режиму роботи
підприємств, установ, учбових закладів – одна з особливостей _______ характеру.
а)
галузевого; б) організаційно-економічного; в) соціального.
4. Ринок ресторану – _________.
а) це
специфічна частка певного ринку;
б) формують
люди, які користуються його послугами;
в) це
відношення кількості ресторанів у даному мікрорайоні до чисельності
населення;
г) це
демографічні характеристики населення мікрорайону;
д) це
пересічна кількість відвідувачів, яка обідатиме, за інших рівних умов,
у будь-якому
ресторані.
5. Ніша – це ________.
а)
специфічна частка певного ринку;
б) формують
люди, які користуються його послугами;
в)
відношення кількості ресторанів у даному мікрорайоні до чисельності
населення;
г)
демографічні характеристики населення мікрорайону;
д) пересічна
кількість відвідувачів, яка обідатиме, за інших рівних умов, у
будь-якому
ресторані.
6. Потенційна життєздатність ресторану – це _______.
а)
специфічна частка певного ринку;
б)
відношення кількості ресторанів у даному мікрорайоні до чисельності
населення;
в)
демографічна характеристика населення мікрорайону;
г) пересічна
кількість відвідувачів, яка обідатиме, за інших рівних умов, у
будь-якому
ресторані.
7. Чесна частка ринку – це _______.
а)
специфічна частка певного ринку;
б)
відношення кількості ресторанів у даному мікрорайоні до чисельності
населення;
в)
демографічна характеристика населення мікрорайону;
г) це
пересічна кількість відвідувачів, яка відвідує, за інших рівних умов, той
чи інший
ресторан.
8. Реальна частка ринку – це _______.
а)
специфічна частка певного ринку;
б)
відношення кількості ресторанів мікрорайону до чисельності населення;
в) кількість
відвідувачів, яку той чи інший ресторан отримує;
г) пересічна
кількість відвідувачів, яка обідатиме, за інших рівних умов, у
будь-якому
ресторані.
9. До головних критеріїв, за якими обирається місце для
ресторану, відносять:
а)
демографічний;
б)
відсутність промислових об’єктів, що забруднюють довкілля;
в) наявність
комунальних мереж;
г) зручність
і доступність (близькість до автотранспортних засобів);
д)
помітність (наявність яскраво освітленої вивіски чи реклами закладу);
е) наявність
власної автостоянки чи місця для
паркування авто клієнтів;
є)
привабливість для автомобілістів, що проїжджають повз ресторан;
ж) усі
перелічені вище.
10*. З погляду рестораторів найперспективнішими є такі місця:
а) ресторан
є поодиноким;
б)
нагромадження ресторанів або ресторанний ряд;
в)
віддалений від центру міста район;
г) торговий
центр; д)
житлові мікрорайони;
е) центр
міста; є)
багатий приміський район.
11. В яких закладах РГ найяскравіше проявляється
атмосферика?
а) в
інтер’єрах ресторанів класу «люкс»;
б) в
інтер’єрах закусочних;
в) в
інтер’єрах концептуальних закладів харчування;
г) в
інтер’єрах кав’ярень.
12. Тип закладу громадського харчування – це _______.
а) вид
підприємства із характерними особливостями обслуговування, асортименту
реалізованої кулінарної продукції та номенклатури послуг, що надаються
клієнтам;
б) сукупність загальних
характерних ознак виробничо-торговельної
діяльності
закладу ресторанного господарства;
в)
сукупність підприємств, що характеризуються певними особливостями
обслуговування.
13. Клас підприємства громадського харчування – це _______.
а) вид
підприємства із характерними особливостями обслуговування, асортименту
реалізованої кулінарної продукції та номенклатури послуг, що надаються
клієнтам;
б)
сукупність відмітних ознак підприємства певного типу, що характеризує
якість
наданих послуг, рівень та умови обслуговування;
в)
сукупність підприємств, що характеризуються певними особливостями
обслуговування.
14. Залежно від виробничих функцій і характеру виробництва
підприємства класифікуються на:
а)
заготівельні, доготівельні, з повним виробничим циклом, роздавальні,
торговельні;
б)
ресторани, кафе, бари, їдальні, закусочні;
в)
повносервісні та спеціалізовані;
г)
заготівельні, доготівельні, торговельні.
15. За характером торгово-виробничої діяльності всі заклади
харчування поділяють на такі типи:
а)
заготівельні, доготівельні, з повним виробничим циклом, роздавальні,
торговельні;
б)
ресторани, кафе, бари, їдальні, закусочні тощо;
в)
повносервісні та спеціалізовані;
г)
заготівельні, доготівельні, торговельні.
16. Підприємства з повним виробничим циклом _________.
а) виконують
функцію виробництва, спрямованого на централізований випуск напівфабрикатів,
кулінарних і кондитерських виробів для комплексного постачання ними інших
підприємств;
б)
здійснюють обробку сировини, виготовляють напівфабрикати і готову
кулінарну
продукцію, а також самостійно реалізовують її через власні торгові зали,
буфети, кулінарні магазини;
в)
реалізовують готову продукцію, отриману від заготівельних або інших підприємств
громадського харчування. Тут повністю відсутня функція виробництва; організована
реалізація продукції і споживання її в торговому залі.
17. Заготівельні підприємства ________.
а) виконують
функцію виробництва, спрямованого на централізований випуск напівфабрикатів,
кулінарних і кондитерських виробів для комплексного постачання ними інших
підприємств;
б)
здійснюють обробку сировини, виготовляють напівфабрикати і готову кулінарну
продукцію, а також самостійно реалізовують її через власні торгові зали,
буфети, кулінарні магазини;
в)
реалізовують готову продукцію, отриману від заготівельних або інших підприємств
громадського харчування; тут повністю відсутня функція виробництва; організована
реалізація продукції і споживання її в торговому залі.
18. Ресторан – це _______.
а) заклад РГ
з різноманітним асортиментом продукції власного виробництва і закупних товарів,
високим рівнем обслуговування й комфорту в поєднанні з організацією відпочинку
та дозвілля споживачів;
б)
підприємство з організації харчування та відпочинку споживачів із наданням
обмеженого асортименту продукції, реалізовує фірмові страви, страви і вироби на
замовлення та напої;
в) заклад
громадського харчування з обмеженим асортиментом страв нескладного приготування
з певної сировини, призначений для швидкого обслуговування споживачів.
19. Кафе – це _______.
а) заклад
ресторанного господарства з широким асортиментом страв складного приготування,
включаючи страви на замовлення та фірмові, підвищеним рівнем обслуговування в
поєднанні з організацією відпочинку;
б)
підприємство з організації харчування та відпочинку споживачів із наданням
обмеженого асортименту продукції, реалізовує фірмові страви, страви і вироби на
замовлення та напої;
в) заклад РГ
із широким асортиментом страв нескладного готування, кондитерських виробів і
напоїв, в якому застосовують самообслуговування або обслуговування офіціантами.
20. Залежно від місця розташування розрізняють такі
ресторани:
а) міські,
вокзальні, вагони, на теплоходах, для автотуристів;
б)
центральні, заміські, сільські, в торгових центрах, придорожні;
в)
спеціалізовані, повносервісні, клубні, цілодобові;
г)
вестибюльні, банкетні, при басейнах, на поверхах.
21. Залежно від асортименту пропонованої продукції можна
виділити дві великі категорії підприємств харчування:
а) спеціалізовані,
повносервісні та комбіновані;
б) з вузькою
спеціалізацією та широкою спеціалізацією;
в)
загальнодоступні та пов’язані з обслуговуванням певного контингенту
споживачів;
г) сезонні
та цілорічні.
22*. Залежно від методів обслуговування,
що застосовуються,
підприємства ресторанного господарства поділяють на _______.
а)
підприємства самообслуговування;
б) з
обслуговуванням офіціантами;
в) із
французьким обслуговуванням;
г) із
висококласним обслуговуванням.
23*. Ресторани і бари за ступенем комфорту, рівнем обслуговування і
обсягом надаваних послуг поділяються на класи:
а) люкс; б)
високий; в)
середній;
г) вищий; д)
перший; е)
низький.
24.
Яка
міжнародна мережа швидкого харчування вийшла на український ринок в 90-х рр. ХХ
ст.?
а)
McDonald’s; б) KFC; в)
Subway; г) Pizza Hut;
д) Wendy’s; е) Domino’s Pizza; є) Burger King; ж) Taco Bell.
25.
Хто був
причетний до успіху міжнародної мережі швидкого харчування McDonald’s?
а) брати
МакДональдс; б) Джон Дельмоніко;
в) Рей Крок;
г)
М. Буланже;
д) Цезар
Рітц; е)
Огюст Ескоф᾿є.
Комментариев нет:
Отправить комментарий