Види меню. Складання меню для різних типів
закладів ресторанного господарства
1. Призначення та класифікація меню.
2. Електронне меню (E-menu).
3. Порядок складання меню.
4. Фірмові страви, порядок їх розробки.
Меню – це перелік розташованих у
певному порядку різних холодних і гарячих закусок, перших і других страв,
гарячих і холодних напоїв, борошняних кондитерських виробів, які є в продажу на
даний день, із зазначенням їх ціни, виходу, способу приготування і переліку
компонентів, що входять до їх складу. Меню є візитною карткою ресторану та
спосіб реклами, тому папка з меню має бути привабливо оформленою.
На першому етапі складання меню
розробляють асортимент страв і напоїв, охоплюючи традиційні, нові та фірмові
страви. Для цього необхідно постійно вивчати попит споживачів на страви та
вносити зміни в меню. На другому етапі необхідно визначити, які страви варто в
меню виокремити, щоб привернути увагу до якоїсь страви, її назву з фотографією
і рекламним текстом треба помістити у найвигіднішому місці меню. Гарна реклама
страви збільшує обсяги її продажу. На третьому етапі аналізують меню,
визначаючи найпопулярніші страви.
За способом складання розрізняють
меню: з вільним вибором страв, денного раціону харчування (різновид – меню
скомплектованого обіду, сніданку або вечері), бенкетне. За контингентом
споживачів виокремлюють меню дитячого та дієтичного харчування.
При складанні меню необхідно
враховувати такі фактори:
–
приблизний асортимент страв, напоїв і
виробів;
–
наявність сировини і продуктів на складі;
–
сезонність продуктів;
–
наявність стандартів приготування страв
(збірників рецептур, технікотехнологічних карт на нові та фірмові страви);
–
особливості контингенту, що обслуговується
(вікові, національні, професійні, релігійні);
–
час обслуговування (сніданок, обід,
вечеря);
–
форми обслуговування (бізнес-ланч, шведський
стіл, фуршет, сімейний обід тощо);
–
трудомісткість приготування страв, кулінарних і
кондитерських виробів;
–
спеціалізація кухні відносно конкурентів;
–
очікуваний рівень прибутку;
–
витрати на придбання продуктів, оренду
приміщень, заробітну плату персоналу;
–
режим роботи підприємства.
Меню
повинно бути різноманітним за видами сировини (рибні страви, продукти моря,
м’ясні, з птиці, дичини, овочеві, круп’яні, яєчня, молочні, борошняні) та
способами кулінарної обробки (відварні, припущені, смажені, тушковані,
запечені).
При
складанні меню для підприємств ресторанного господарства різних типів необхідно
дотримуватися правил розміщення закусок і страв та враховувати послідовність їх
подання. У меню включають такі групи страв: холодні страви і закуски, гарячі
закуски, супи і другі страви, солодкі страви, гарячі і холодні напої, борошняні
кулінарні та кондитерські
вироби/
Кількість
найменувань кожної групи страв встановлює підприємство ресторанного
господарства, виходячи зі спеціалізації виробництва та побажань
споживачів. На першій сторінці меню
пропонуються страви від шеф-кухаря або страви конкретного дня, а також перелік
фірмових страв.
До
основних видів меню, які використовуються в ресторанах, належать: меню з
вільним вибором страв, меню комплексного обіду, меню бізнес-ланчу, меню
недільного бранчу, меню денного раціону, меню вегетаріанське, пісне, сезонне,
бенкетне, меню тематичних заходів (Новий Рік, Різдво, Тетянин день, День
Святого Валентина, Великдень, Масниця тощо).
Комментариев нет:
Отправить комментарий